شهدا حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس هستند
کد خبر: 1452764
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

شهدا حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس هستند

گروه سیاسی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: بی گمان نقش ایثارگران و در رأس آن‌ها شهیدان، نقش پررنگ و مثال زدنی است و می‌توان گفت شهدا حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس هستند.

محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به واکاوی اتفاقات روزهای آغاز جنگ تحمیلی در ایران پرداخت و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از افتخارات بسیار بزرگ مردم غیور ایران اسلامی است و از ایثار و فداکاری مردم این کشور اسلامی حکایت می کند.
وی با اشاره به اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس همچون برگ زرینی بر تارک تاریخ ملت بزرگ ایران اسلامی می‌درخشد، افزود: ساعت 14:20روز 31 شهریورماه سال 1359 رئیس جمهور معدوم رژیم عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، جنگی تمام عیار را علیه کشور ما آغاز کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: در همان روز اول 19 نقطه مهم از کشور ما، از جمله فرودگاه‌های کشور مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه با چراغ سبز کاخ سفید، تهاجم سراسری به مرزهای ایران اسلامی آغاز شد، عنوان کرد: رژیم بعث عراق، رمز عملیات حمله به ایران را «یوم الرعد» نامگذاری کرده بود و در ذهن خود چنین تصور می‌کرد که ظرف کمتر از یک هفته می تواند ایران اسلامی را به تصرف خود درآورد.
صدام به خبرنگاران وعده مصاحبه در تهران را می‌داد
سلیمانی بیان کرد: صدام به خبرنگاران وعده مصاحبه در تهران را می‌داد، اما تاریخ به گونه‌ای دیگر رقم خورد و آن‌ها نتوانستند به اهداف شوم خود در ایران دست یابند.
وی اعلام کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که مردم غیور ایران اسلامی در خرمشهر در کنار رزمندگان سپاه اسلام 35 روز دشمن را زمین‌گیر کردند، دشمنی را که آمده بود تا با لغو قرارداد 1975 الجزایر بر اروندرود حاکمیت پیدا کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: دشمن آمده بود تا با تجزیه استان خوزستان به عنوان یکی از استان های نفت‌خیز، این استان را از کشور اسلامی ایران جدا کند.
وی افزود: آنها از انقلاب اسلامی ایران واهمه داشتند و جنگ را بر ما تحمیل کردند تا تاثیرات ناشی از انقلاب اسلامی ایران را خنثی کنند.
سلیمانی با عنوان اینکه آنها آمده بودند تا رهبری جهان عرب را به دست گیرند و به عنوان ژاندارم منطقه ایفای نقش کنند، ذکر کرد: اما این جنگ، هشت سال طول کشید و دشمن در مقابل دفاع رزمندگان سپاه اسلام، دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیجیان سلحشور به زانو درآمد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در نهایت پیروزی از آن ملت ما بود، عنوان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد و این مسئله در طول تاریخ این کشور بی‌سابقه است.
نقش ایثارگران در دوران دفاع مقدس نقش پررنگ و مثال زدنی است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به نامگذاری 31 شهریور تا ششم مهرماه هرسال به نام هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: جا دارد در این هفته بیشتر از دلاورمردی‌ها و رشادت‌های شهدا، مردم و رزمندگان سپاه اسلام سخن به میان آید.
وی با بیان اینکه این هقته فرصت بسیار مغتنمی است تا از حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس تجلیل به عمل آوریم، افزود: بی گمان نقش ایثارگران و در رأس آنها شهیدان، نقش پررنگ و مثال زدنی است؛ شهدایی که از همه هستی خویش گذشتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با تقدیم جان خود نهال انقلاب را بارور کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان 5467 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، اظهار کرد: از این آمار، تعدادی جاوید الاثر هستند، اما 5037 شهید دارای مزار هستند.
برگزاری هشت یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس
وی از برگزاری هشت یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس در شهرهای استان کردستان خبر داد و افزود: در این هفته در هر شهرستان حداقل یک یادواره شهدا برگزار خواهد شد.
سلیمانی اعلام کرد: استان کردستان بیش از 9 هزار جانباز و 840 آزاده سرفراز دارد. سلیمانی در ادامه با عنوان اینکه 998 گلزار شهدا در استان ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: تنها 609 مزار در 185 گلزار شهدا که بیشتر آنها تک مزاری هستند، ساماندهی نشده‌اند.
وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: در سومین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور، مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای سطح استان با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور کردستان برگزار می‌شود.
سلیمانی دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سطح استان با حضور مسئولان و کارکنان بنیاد شهید، نامگذاری اماکن و پروژه‌های قابل افتتاح به نام شهیدان دفاع مقدس و انجام تبلیغات محیطی و مزین کردن فضای شهری به تصاویر شهدای دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در کردستان عنوان کرد.

captcha