حوزه حضرت عبدالعظيم(ع) نماد پيشرفت و رشد حوزه‌های علميه تهران است
کد خبر: 2108292
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

حوزه حضرت عبدالعظيم(ع) نماد پيشرفت و رشد حوزه‌های علميه تهران است

گروه انديشه و علم: حجت‌الاسلام رضايی، حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) را نمادی از پيشرفت و رشد حوزه‌های علميه تهران دانست و گفت: روز به روز بر شكوفايی اين حوزه اضافه می‌شود؛ از اين رو مورد توجه بسياری از انديشمندان قم و خبرگان حوزه علميه تهران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمد رضايی، مدرس حوزه علميه امام حسين(ع) شهر ری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه، با بيان گزارشی از حوزه علميه امام حسين(ع) گفت: اين حوزه علميه در منطقه شهر ری در ساختمانی 3 طبقه فعاليت می‌كند؛ و درس اخلاق و تفسير قرآن اين حوزه دوشنبه و سه‌شنبه با حضور اساتيد و طلاب برگزار می‌شود.
اين مدرس حوزه در ادامه گفت: امروزه تهران مفتخر به حوزه‌های علميه زنده و بالنده‌ای است كه مسير رشد، تعالی و پيشرفت را سپری می‌كنند.
رضايی با اشاره به وجود بيش از سی حوزه علميه در تهران ابراز كرد: خوشبختانه با رهنمودهای نماينده ولی فقيه در استان، روز به روز بر استحكام و اتقان آن در زمينه‌های علمی و عمرانی افزوده می‌شود.
رضايی با تأكيد بر پيشی گرفتن حوزه علميه امام حسين(ع) در برخی از زمينه‌های علمی نسبت به قم تصريح كرد: حوزه علميه شهر ری آنچنان پيشرفت كرده كه در برخی از ابعاد نوآوری در تكميل و حفظ كيان شهر ری اجرا شده و اكنون به بازدهی رسيده است.
وی گفت: مدرسه حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) اكنون نمادی از پيشرفت و رشد حوزه‌های علميه تهران است كه روز به روز بر شكوفايی آن اضافه می‌شود؛ از اين رو مورد توجه بسياری از انديشمندان قم و خبرگان حوزه علميه تهران قرار گرفته است.
اين مدرس حوزه علميه امام حسين(ع) در اين راستا ادامه داد: اكنون برخی مديران حوزه‌های علميه كشور كه از مديران برجسته كشوری هستند، در بدترين شرايط آب و هوايی به اين حوزه علميه سفر كرده تا افزون بر آشنايی با نظام مديريتی حوزه علميه، آنها را در مجموعه خود به كار گيرند.
حجت‌الاسلام رضايی، حوزه علميه امام حسين(ع) را مايه فخر و مباهات حوزه‌های كشور دانست و بر تأييد اين مسأله از سوی علما تأكيد كرد.
اين مدرس علوم حوزوی گفت: طلاب شهر ری افزون بر درخشش در عرصه‌های علمی در فعاليت‌های فرهنگی در بالاترين سطح ممكن حضور دارند كه اين مسئله سبب برتری آنان در كشور شده است.
وی از افزوده شدن سه تا چهار مدرسه علميه در تهران خبر داد و بيان كرد: برخی از اين حوزه‌ها مانند حوزه امام حسين(ع) افتتاح شده‌اند و ساير آنها با موافقت مركز مديريت تهران در سال 92_1391 فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.
captcha