مسابقات حفظ قرآن ویژه کارکنان نیروی انتظامی خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 2614642
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
با شرکت ۲۵۰ نفر؛

مسابقات حفظ قرآن ویژه کارکنان نیروی انتظامی خرم‌آباد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات حفظ یک جزء و سه جزء قرآن کریم با شرکت ۲۵۰ نفر از کارکنان ناجای خرم‌آباد و خانواده‌های آن‌ها صبح چهارشنبه، ۱۲ آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراسم افتتاحیه مسابقات حفظ یک جزء و سه جزء قرآن کریم ویژه خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان خرم‌آباد و مراسم افتتاحیه آزمون قرآنی ویژه خانواده کارکنان نیروی انتظامی خرم‌آباد صبح چهارشنبه، 12 آذرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نیروی انتظامی لرستان در محل فرماندهی انتظامی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام اصغر دانشی، مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام بیرانوند، معاون فرهنگی شهرداری خرم‌آبادبرگزار شد. همچنین، در این دوره از مسابقات قرآنی 250 نفر از کارکنان ناجای خرم‌آباد و خانواده‌هایشان شرکت داشتند.

در بخشی از این مراسم سرهنگ نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد ضمن ارائه گزارشی از عملکردهای قرآنی این ستاد، اظهار کرد: نیروی انتظامی تنها در محیط کار به نوای وحی توجه ندارد بلکه آن‌را نیز به درون محیط خانه و خانواده خود کشانده است.

وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی ارگانی است که از نظر اجتماعی بیشتر تعامل را با مردم دارد، عنوان کرد: همکاران ناجا با محور قرار دادن قرآن در تمام عرصه‌های زندگی و عمل کردن به دستورات آن، همواره در تمام زمینه‌ها پیروز بوده‌اند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، آزمون حفظ یک جز و 3 جز قرآن‌کریم ویژه کارکنان ناجا و خانواده‌هایشان، حجت‌الاسلام دانشی، مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی استان لرستان، با اشاره به اینکه مردم به سه شکل با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: شکل اول ارتباط با قرآن کریم، علمی است که در این صورت محققان قرآنی را می‌توان نام برد که در قرآن کریم صرفاً به دنبال اطلاعات علمی هستند.

وی ادامه داد: شکل دوم ارتباط تبرک جویانه دارد که در این نوع ارتباط فقط در مراسم ویژه مانند ختم، رفتن به خانه نو، سر گرفتن قرآن در مراسم و موارد از این دست اشاره کرد و نوع سوم که باید سعی کنیم به این سمت حرکت کنیم، ارتباط عملی است، یعنی این‌که آیات قرآن را بخوانیم، درک کنیم و به آن‌ها عمل کنیم.

captcha