طرح توسعه بقعه مترکه امامزاده ابوچماقین(ع) در ملکشاهی اجرا می‌شود
کد خبر: 2642491
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

طرح توسعه بقعه مترکه امامزاده ابوچماقین(ع) در ملکشاهی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف ایلام، گفت: توسعه شبستان و محوطه‌سازی بقعه متبرکه امامزاده ابوچماقین(ع) شهرستان ملکشاهی با همکاری سه دستگاه اجرایی استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اعلام  اجرای طرح توسعه بقعه مترکه امامزاده ابوچماقین(ع) در ملکشاهی اظهار کرد: استاندار ایلام، مدیران کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان و فرماندار ملکشاهی پس بازدید از بقعه متبرکه امامزاده ابوچماقین(ع) نسبت به توسعه شبستان و محوطه‌سازی این مکان تأکید کردند.
وی گفت: مقرر شد 3 دستگاه اجرایی میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان طی سال‌های 93 و 94 کار محوطه‌سازی بقعه و توسعه شبستان این حرم مطهر را عهده‌دار شوند.
حجت‌الاسلام کاروند افزود: سال گذشته 100 متر از محوطه این بقعه متبرکه مورد تسطیح و دیوارکشی قرار گرفت و محوطه‌سازی 300 متر و همچنین توسعه شبستان بقعه به گستره 300 متر مربع از دیگر اقدامات مورد نیاز این بقعه است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: برای اجرای عملیات عمرانی توسعه شبستان و محوطه‌سازی این بقعه متبرکه، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال مورد نیاز است.
یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امامزاده سید محمد(ع) معروف به ابوچماقین در دهستان شوهان نزدیک روستای توت خوشادول در 25 کیلومتری مسیر فرعی از جاده شهر ارکواز ملکشاهی به روستای گنبد پیرمحمد واقع شده است.

captcha