مصوبات کمیته‌ رفاهی جمعیت قرآنی استان تهران اعلام شد
کد خبر: 3001162
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
امروز؛

مصوبات کمیته‌ رفاهی جمعیت قرآنی استان تهران اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آخرین مصوبات کمیته‌های درمانی، رفاهی و آموزشی صبح امروز، ۲۶ اسفندماه در آخرین جلسه جمعیت قرآنی استان تهران در سال ۹۳ بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست‌و هشتمین جلسه شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران، صبح امروز، 26 اسفندماه، با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محمد خرمیان آغاز شد. در ادامه محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: امسال حدود 28 جلسه برگزار شد که جای تشکر از اعضا را دارد که با وجود اینکه مسئولیت‌های متعددی دارند، به صورت فعالانه در این جلسات جضور پیدا کرده‌اند. همچنین آخرین مصوبات کمیته‌های رفاهی و آموزشی بررسی می‌شود و پس از نهایی شدن در اولین جلسه سال 94 به اعضا ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این جمعیت دارای 838 عضو است، ادامه داد: حدود 400 عضو این جمعیت به صورت فعال در مجامع عمومی این جمعیت حضور دارند. از این تعداد عضو یکنفر پزشک عمومی است، 15 نفر با درجه دکتری، 93 نفر با درجه کارشناسی ارشد، حدود 300 نفر با درجه کارشناسی و 68 نفر با درجه فوق دیپلم هستند.

پورمعین با اشاره به اینکه تعداد بانوان حدود 386 نفر و تعداد آقایان عضو 352 نفر است، افزود: بانک اطلاعات این افراد کامل است و تمامی اعضا دارای پرونده هستند و حتی حدود 15 نفر نیز متقاضی عضویت در این جمعیت هستند.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به گردش مالی سال 93 جمیت قرآنی استان تهران، عنوان کرد: بین 25 تا 30 میلیون تومان کمک دریافت کرده‌ایم که از این مبلغ 10 میلیون تومان توسط سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو مرتبه مبلغ پنج میلیون تومان نیز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم دریافت شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود در سال 93 نیز ماهیانه مبلغ 10 میلیون تومان به این جمعیت کمک شود که علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده هنوز چیزی پرداخت و دریافت نشده است.

پورمعین با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در امسال، افزود: برپایی هفتمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران، حضور در تمام فعالیت‌هایی که دستگاه‌های برخوردار و غیر برخوردار در آن‌ها شرکت داشتند و شرکت در نمایشگاه قرآن برای ترویج و گسترش فعایت‌های جمعیت قرآنی استان تهران به علاقه‌مندان و عضوگیری از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در سال 93 انجام گرفته است.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با تأکید بر اطلاع‌رسانی اخبار جمعیت از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: همچنین از 400 عضو فعال این جمعیت حدود 325 نفر کارت عضویت دریافت کردند. همچنین در نظر داریم تا برای سال آینده پایگاه اینترنتی جمعیت قرآنی استان تهران را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در تمامی جلسات که دعوت شده بودیم حضور پیدا کردیم و به نهاد‌های دیگر و ارگان‌های دولتی درخواست همکاری دادیم اما برخی از آنها به دلیل اینکه جزو سیاست‌گذاری‌هایشان نیست به مجامع مردمی بها نمی‌دهند.

پورمعین با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه درمان، اضافه کرد: در این زمینه با دکتر‌های بسیاری دارای تخصص‌های زنان و زایمان، دندان‌پزشکی، روانشناسی، مشاوره خانواده، ازدواج، قلب و عروق و جراحی‌های فک و صورت مذاکراتی صورت گرفته است که طبق موافقت آنان اعضای این جمعیت که دارای کارت عضویت هستند و دارای معرفی‌نامه نیز هستند از خدمات تخفیف 35 تا 50 درصدی بهره‌مند شوند و بعضاً حتی ویزیت رایگان داشته باشند.

وی عنوان کرد: در مورد فعالیت‌های حوزه گردشگری نیز طی تلاش‌هایی که از سوی اعضا انجام گرفته و طی رایزنی‌هایی صورت گرفته محل اسکان در مشهد مقدس برای اعضای دارای کارت عضویت فعال در نظر گرفته شد.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به خدمات کمیته رفاهی، بیان کرد: تهیه اساسنامه، فرم و مدل کار صندوق قرض‌الحسنه نیز در کمیته مربوطه در دست اقدام است و امیدوارم تا پایان شهریورماه سال آینده که اتمام این دوره است به مرحله انجام برسد.

پورمعین با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه کمیته آموزش، گفت: از سوی این کمیته نیز با اتفاق محمدمهدی بحرالعلوم، الهام منگلی، یوسف افراش و محمد بادپا پنج پیشنهاد مطرح شده است که عبارتند از برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی قرآنی با حضور سیدمحسن خدام‌حسینی ویژه اعضای جمعیت، راه‌اندازی کرسی‌های آموزش تلفیقی با حضور اساتید مبرز رشته‌های حفظ، مفاهیم و قرائت به طور همزمان تدوین و تحلیل قرائت برای عموم علاقه‌مندان.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی و معرفی جلسات اساتید برجسته در سطح تهران از دیگر موارد مطرح شده از سوی کمیته آموزش است و اینکه نمونه این کار از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در سطح کشور انجام شده است اما پیشنهاد می‌شود که در ابتدا جلسات اعضای جمعیت را در قالب بروشور و یا در پایگاه اینترنتی این جمعیت کار کنیم تا به اطلاع عموم برسانیم.
رئیس جمعیت قرآنی استان تهران بیان کرد: طراحی و الگوسازی جلسات آموزشی ویژه نوجوانان و همچنین طراحی و راه‌اندازی کارگاه‌های قرآنی ویژه خردسالان از دیگر موارد مطرح شده از سوی کمیته آموزشی این جمعیت بوده است.

پورمعین با اشاره به اینکه بررسی جزئیات این موارد و تصویب نهایی آنها به اولین جلسه در سال 94 موکول شد، ادامه داد: همچنین رایزنی با مؤسسه جهیزیه خیریه فاطمه زهرا(س) جهت در اختیار گذاشتن این امکانات برای اعضای فعال از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

یادآور می‌شود، اعضای شورای مرکزی این جمعیت شامل محمدرضا پورمعین، رئیس، بهمن جاهی، نایب رئیس، محمد بادپا، بازرس، همچنین محمدرضا مسیب‌زاده، سیدوحید مرتضوی، محمدرضا خرمیان، محمدحسین اکبری، محمدمهدی بحرالعلوم، یوسف افراش، حوریه عقبایی، سمیه حاجعلی و الهام منگلی و علی‌اصغر میرزایی، بازرس علی‌البدل است.

گزارش تصویری این جلسه را اینجا ببینید!

captcha