ابقای رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در دوره پنجم
کد خبر: 3427100
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
با حداکثر آراء انجام گرفت؛

ابقای رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در دوره پنجم

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی جلسه‌ای رئیس، نایب رئیس و دبیر جمعیت قرآنی استان تهران براساس حداکثر آرای مأخوذه ابقا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین جلسه شورای مرکزی دور پنجم جمعیت قرآنی استان تهران، صبح امروز، 10 آبان‌ماه در محل دفتر مرکزی این جمعیت با حضور تمامی اعضای این دوره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در دور چهارم ضمن تشکر از افرادی که در دوره پنجم کاندیدا شده بودند، گفت: برخی از دوستان نیز در دوره گذشته نیز کاندیدا شده بودند که براساس حداکثری آراء در دهمین مجمع این جمعیت به ترتیب سیدوحید مرتضوی، یوسف افراش، محمدرضا خرمیان، محمد مهدی بحرالعلوم، محمدحسین اکبری، بهمن جاهی، فروغ طاهری، سیدمرتضی پور ایوانی به عنوان اعضای اصلی و فاطمه گلگنی مقدم، سکینه دریانورد و اریج بیاتی به عنوان اعضای علی‌البدل و محمدبادپا و علی‌اصغر میرزایی به عنوان بازرسان انتخاب شدند.

حضور حدود 480 نفر در دهمین مجمع عمومی

وی ادامه داد: در دهمین مجمع عمومی بیش از نیمی از اعضای جمعیت قرآنی حضور داشتند که تعداد شرکت‌کنندگان به حدود 480 نفر می‌رسید و انتخابات برابر اساس‌نامه انجام گرفت.
پورمعین عنوان کرد: اعضا در دوره پنجم برای سه سال انتخاب شدند. همچنین براساس آیین‌نامه داخلی جمعیت قرآنی حضور و غیاب افراد در جلسات شورای مرکزی قابل توجه است به گونه‌ای که اگر غیبت اعضا بیش از سه جلسه متوالی شود از عضویت شورای مرکزی خارج می‌شودو اگر پنج جلسه متناوب هر یک از اعضا غیبت داشته باشند به منزله انصراف است و یکی از اعضای علی‌البدل جایگزین فرد می‌شود.

وی افزود: ماهانه حداقل یک جلسه تشکیل می‌شود و جلسات شورای مرکزی بنا بر ضرورت و براساس نظر رئیس، نایب رئیس و تأیید اعضا در فواصل زمانی کوتاه‌تری تشکیل خواهد شد.

پورمعین تصریح کرد: همچنین در هر جلسه شورای مرکزی حضور شش نفر از اعضا برای رسمیت یافتن جلسه الزامیست. در خصوص غیبت‌ها به صورت خاص، مأموریت‌های قرآنی هریک از اعضای براساس نظر و رأی اعضای شورای مرکزی تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این جلسه، عنوان کرد: انتخابات رئیس، نایب رئیس و دبیر جمعیت قرآنی استان تهران و تصمیم‌گیری در خصوص زمان و روز برگزاری جلسه شورای مرکزی از جمله مواردیست که در نخستین جلسه شورای مرکزی در دوره پنجم مطرح می‌شود.

اهم وظایف رئیس جمعیت قرآنی استان تهران

پورمعین با اشاره مختصر به شرح وظایف رئیس جمعیت، دبیر و نایب رئیس، ادامه داد: سخنگوی جمعیت، دفاع از عنوان جمعیت قرآنی در مراکز حقیقی و غیرحقیقی، پاسخگویی مسائل مالی، پیگیری جلسات عادی و فوق‌العاده، نشست‌ها و مجمع عمومی، ابلاغ مصوبات جلسات به مسئول کمیته‌ها، اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌‌های جمعیت به رسانه‌ها، ارائه گزارش سالیانه جمعیت به مجمع، اختیارات تفویضی و ... از اهم وظایف رئیس جمعیت قرآنی استان تهران است.

براین اساس بهمن جاهی و فروغ طاهری برای نایب رئیس، حوریه عقبایی برای دبیر جلسه و یوسف افراش و محمدرضا پورمعین برای رئیس جمعیت قرآنی استان تهران کاندیدا شدند که براساس آرای مأخوذه به ترتیب «پورمعین» با کسب 8 رأی از 10 رأی به عنوان رئیس، «جاهی» با کسب 8 رأی از 10 رأی به عنوان نایب رئیس و «عقبایی» با کسب تمامی آرا به مدت یکسال انتخاب شدند.

همچنین طی این جلسه درخصوص روز و ساعت برگزاری جلسات شورای مرکزی بحث و تبادل نظر انجام گرفت که با تأیید تمامی اعضا مقرر شد یکشنبه‌ هر دو هفته یکبار از ساعت 7:30 تا 9:30 جلسه جمعیت با صبحانه کاری، گعده و بحث اخبار و رویدادهای قرآنی روزانه آغاز و سپس موضوعات در هر جلسه تصویب شود.

یادآور می‌شود، ساختمان مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران واقع در خیابان کارگر جنوبی، خیابان شهید نظری، کوچه بختیاری، پلاک 1 قرار دارد.

captcha