بررسی اهم برنامه‌های دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران
کد خبر: 3351243
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
صبح امروز انجام گرفت؛

بررسی اهم برنامه‌های دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی سی و دومین جلسه شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران به بررسی برنامه‌های دهمین مجمع عمومی آن پرداخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌ودومین جلسه شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران صبح امروز سه‌شنبه، سوم شهریورماه با حضور اعضای این شورا در دفتر این جمعیت برگزار شد.

مصلای امام خمینی(ره)؛ محل برپایی دهمین مجمع عمومی

این جلسه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس درخصوص مکان برپایی دهمین مجمع عمومی این جمعیت بحث و تبادل‌نظر شد که بر این اساس مقرر شد تا این جلسه طی انجام نامه‌نگاری‌های لازم در تالار میثاق مجموعه جنوبی مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به اینکه هماهنگی‌های اولیه برپایی این مجمع را اعضا انجام می‌دهند اما برپایی اصلی جلسه برعهده بازرسان است، تصریح کرد: همچنین هیئت رئیسه‌ای متشکل از میان خود اعضا، برای رسمیت یافتن مجمع در جایگاه مربوطه قرار دارند.

وی با اشاره به اسامی کاندیداتورهای شورای مرکزی و قرائت رزومه‌های ارائه شده از سوی آنها، ادامه داد: این افراد که پس از ارسال پیامک برای کاندیداتوری اقدام کردند، حدود 8 نفر شامل 4 نفر از بانوان، 3 نفر از آقایان و 1 نفر به‌عنوان بازرسان هستند که باید صلاحیت آنها از سوی بازرسان مورد تأیید قرار گیرد و سوابق تحصیلی، آموزشی و فعالیت‌های آنان ارزیابی و بررسی شود.

در ادامه نیز محمدحسین اکبری، از اعضای این شورا پیشنهاد حضور قرآنیان سرشناس را در این شورا مطرح کرد و گفت: به‌دلیل اینکه جلسات شورای مرکزی جمعیت دارای ره‌آوردهای خوب و مطلوبیست که نیازمند بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان قرآنی‌ هستیم بهتر است از این افراد برای کاندیداتوری دعوت شود.

حضور پیشکسوتان قرآنی به‌عنوان کاندیداتوری این شورا

سپس یوسف افراش، از دیگر اعضای شورای مرکزی جمعیت نیز بر حضور قرآنیان پیشکسوت و فعال در این شورا تأکید کرد و افزود: حضور این قرآنیان موجب ارائه طرح‌ها و برنامه‌های بهتر، ایجاد تعادل و همچنین برخورداری از تجربیات مفید است.

لذا براساس اخذ حداکثری آراء کاندیداتوری قاریان، مدرسان و پیشکسوتان قرآنی چون بهروز یاریگل، مهدی قره‌شیخلو، محمدمهدی بحرالعلوم، حسین اخوان‌اقدم، بهمن جاهی، حوریه عقبایی و ... مطرح شد که در صورت موافقت این افراد اسامی آنها در کنار سایر کاندیداهای این شورا برای انتخابات در دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران مطرح شود.

پورمعین در ادامه این جلسه اظهار کرد: پس از تأیید نهایی هیئت بازرسی، اسامی کاندیداها برای اعضا پیامک می‌شود و در نهایت به‌صورت دفترچه‌های کوچک و یا بروشور‌های تبلیغاتی و یا بنری در محل برپایی دهمین مجمع عمومی، در اختیار اعضای شرکت‌کننده  قرار داده می‌شود.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به تهیه گزارش یکساله از روند فعالیت‌های این جمعیت، بیان کرد: این گزارش که شامل اهداف و وظایف اساسی، هیئت مؤسس و ارکان جمعیت قرآنی، گزارش مالی شامل دارایی و درآمدها و همچنین مقررات عمومیست در جلسه آینده شورای مرکزی به منظور اطلاع‌رسانی در اختیار سایر اعضای شورا قرار می‌گیرد و پس از تأیید نهایی در دهمین مجمع عمومی در اختیار شرکت‌کنندگان در جلسه قرار می‌گیرد.

960 نفر از عضو جمعیت قرآنی استان تهران هستند

وی با اشاره به اینکه حدود 960 نفر از بانوان و آقایان قرآنی استان تهران عضو این جمعیت هستند، اضافه کرد: در جلسه مجمع پیشنهاد حذف افرادی که دو جلسه متوالی مجمع را حضور نداشته‌اند، مطرح شود تا در صورت موافقت با این امر عملیاتی شود زیرا جلسات مجمع عمومی بالاترین رکن این جمعیت قرآنیست.

پورمعین ادامه داد: خیر قرآنیست که به صورت مداوم به این جمعیت کمک می‌کند که از دیگر برنامه‌های این مجمع دعوت از او برای حضور در مجمع و برپایی مراسم تجلیل به همراه اهدای لوح تقدیر و جوایز خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران جمعه، 17 مهرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: در جلسه بعدی این شورا در خصوص ریز سایر برنامه‌ها، موضوع قرض‌الحسنه و اساس‌نامه آن بحث می‌شود.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با تأکید بر اینکه طی شش ماه گذشته این شورا فعالیت‌های خوبی چون راه‌اندازی کمیته رفاهی، خدماتی، درمانی، انعقاد تفاهم‌نامه برای مسکن ارزان و... بوده است، عنوان کرد: 13 نفر هم متقاضی بهره‌مندی از مسکنی که براساس انعقاد تفاهم‌نامه در منطقه قرچک ورامین در نظر گرفته شده بود، هستند که آنها را به شرکت طرف قرارداد برای انجام مراحل بعدی معرفی می‌کنیم.

همچنین طی این جلسه با پیشنهاد اعضا و اخذ حداکثری آرا مقرر شد تا در دهمین مجمع عمومی جمعیت قرآنی استان تهران نیز در خصوص افزایش مدت شورای مرکزی از دو به سه سال بحث و تبادل نظر شود. چنانکه براساس آئین‌نامه این جمعیت مدت این شورا نیز سه سال است که در چند دوره گذشته این زمان به دو سال تقلیل پیدا کرد.

یادآور می‌شود، اعضای این شورا شامل محمدرضا پورمعین، رئیس، بهمن جاهی، نائب رئیس، محمد بادپا، بازرس، همچنین محمدرضا مسیب‌زاده، سیدوحید مرتضوی، محمدرضا خرمیان، محمدحسین اکبری، محمدمهدی بحرالعلوم، یوسف افراش، حوریه عقبایی، سمیه حاجعلی و الهام منگلی و علی‌اصغر میرزایی، بازرس علی‌البدل هستند.

همچنین دفتر مرکزی شورای جمعیت قرآنی استان تهران در خیابان کارگر جنوبی، خیابان شهید نظری، کوچه بختیاری، پلاک 1 واقع شده است. علاقه‌مندان برای اطلاع از فعالیت‌های این جمعیت می‌توانند با شماره‌های 66497182-66497168 تماس بگیرند.

captcha