پرهیز از تندروی، راه نجات امت اسلام است
کد خبر: 3121255
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
قلندرزهی:

پرهیز از تندروی، راه نجات امت اسلام است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل خاش گفت: دنیای اسلام امروز گرفتار فتنه، اختلاف و درگیری است که راه نجات امت از این فتنه‌ها نیز بازگشت به تعالیم قرآن و سنت و پرهیز از تندروی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی فضل الرحمن قلندرزهی، امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل خاش در خطبه‌های نماز جمعه، 21 فروردین بیان کرد: دنیای اسلام امروز گرفتار فتنه، اختلاف و درگیری است که راه نجات امت از این فتنه‌ها نیز بازگشت به تعالیم قرآن و سنت و پرهیز از تندروی است.
امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل خاش افزود: ایجاد اختلاف و تفرقه، جنگ و خشونت از اهداف مهم دشمنان برای ضربه زدن به اسلام است که با ابزارهای مختلفی از جمله برنامه‌های ماهواره‌ای نیز این هدف را دنبال می‌کنند.
وی گفت: برنامه‌های ماهواره‌ای به عنوان یک پدیده شوم و خطرناک، عامل بزرگی در نابودی دین، انحراف افراد جامعه از مسیر صحیح اسلامی و فروپاشی خانواده‌هاست.
قلندرزهی اظهار کرد: شیطان برای گمراهی انسان دام‌های مختلفی گسترده است و هر کس را به طریقی به دام می‌اندازد و گرفتار فتنه می‌کند، بنابراین برای در امان ماندن از شر شیطان، باید به آیین پاک اسلام رجوع کرد.
وی افزود: قرآن کریم کارخانه انسان‌سازی است و پیروی از این کتاب حیات بخش ضامن هدایت و سعادت انسان است و دوری از آن نیز جامعه را گرفتار انواع مشکلات و آفات می‌کند.
امام جمعه اهل سنت خاش در پایان با تأکید بر آسان گرفتن امر ازدواج، گفت: ازدواج یک سنت نبوی است که مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روحی می‌شود، لذا خانواده‌ها باید با آسان گرفتن و کم خرج برگزار کردن آن، راه ازدواج را برای جوانان هموار کنند.

captcha