مسجد بزرگ نایروبی، مرکز توجه مسلمانان کنیایی در ماه رمضان
کد خبر: 3323510
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

مسجد بزرگ نایروبی، مرکز توجه مسلمانان کنیایی در ماه رمضان

گروه بین‌الملل: بزرگترین مسجد کنیا که در پایتخت این کشور، نایروبی، واقع است درهای خود را به روی مردمی که می‌خواهند به برادران و خواهران خود کمک کنند، گشوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «IINA»، مردمی که می‌خواهند به نیازمندان در ماه رمضان کمک کنند، غذاها و لباس‌های مورد نظر خود را به مسجد بزرگ نایروبی می‌فرستند.
از سوی دیگر این مسجد به دلیل میزبانی برنامه‌های اسلامی اصلی، یک مکان مهم برای مسلمانان سراسر آفریقای شرقی محسوب می‌شود.
صالح موانگکا، کارآفرین مسلمان کنیایی می‌گوید: من باید به برادران و خواهران مسلمان خود و یا آن کودکی که هیچ ابزاری برای تهیه غذا ندارد، کمک کنم.
وی در حالی که کامیون خود را که مملو از مواد غذایی بود، تخلیه می‌کرد، افزود: من باید بخشندگی را که خداوند به من نشان داده است به دیگران نشان دهم.
موانگکا گفت: این روشی است که من با آن شکر نعمت‌هایی که دریافت کرده‌ام را به جای می‌آورم. نمی‌خواهم حتی تصور کنم که مسلمانانی که شرایط زندگی سخت‌تری دارند حداقل در ماه مبارک بدون سحر و افطار بمانند.
مسجد بزرگ نایروبی همچنین محل تجمع هزاران نمازگزار از سراسر کنیا در ماه رمضان است.
شیخ محضر ختامی، رئیس شورای عالی مسلمانان کنیا در مومباسا گفت: ما در ماه رمضان نماز می‌خوانیم، روزه می‌گیریم در قرآن تعمق می‌کنیم زیرا به دنبال بخشش و هدایت از سوی پروردگار هستیم.
مسلمانان کنیا حدود 30 درصد جمعیت 43 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند. اسلام بیش از 1000 سال پیش توسط تاجران مسلمان از عمان به شرق آفریقا رسید.

captcha