برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت هفته ازدواج در کردستان
کد خبر: 3361952
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت هفته ازدواج در کردستان

گروه اجتماعی: معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت هفته ازدواج در شهرهای مختلف استان خبر داد.

فرهنگ مکتبداری، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت‎و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: از 24 تا 30 شهریورماه‌ به‌مناسب سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) هفته ازدواج نام‌گذاری شده است که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با اشاره به عناوین روزهای هفته ازدواج، بیان کرد: روز بیست و چهارم شهریورماه مطابق با روز نخست هفته ازدواج به عنوان «جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های اقتصادی» نام‌گذاری شده است که کارگاه آموزشی با موضوع ازدواج آسان در طول هفته در شهرستان‌های سنندج، سقز، کامیاران و مریوان برگزار می شود.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: کارگاه آموزشی در ارتباط با ازدواج و خانواده در دومین روز از هفته ازدواج که به عنوان «جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های زندگی» نام‌گذاری شده است، برگزار می شود.
وی بیان کرد: روز سوم این هفته مطابق با بیست و ششم شهریورماه با عنوان «جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های مدیریت خانواده»، نشست مهارت‌های مدیریت خانواده در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.
مکتبداری از برگزاری نشست 150 نفری جوانان با موضوع فرزندپروری و مهارت‌های معنوی و دینی در روزهای چهارم و پنجم خبر داد و اعلام کرد: روز چهارم هفته جوان به نام «جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های مدیریت خانواده» و روز پنجم «جوانان، ازدواج و توانمندسازی مهارت‌های فرزندپروری» نام گذاری شده‌اند.
وی بیان کرد: نشست جوانان منتخب ارگان‌های کمیته امداد، بهزیستی و اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین نشست جوانان منتخب با مسئولین ارشد استان در روزهای ششم و هفتم برگزار می شود.
به گفته معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، عنوان روز ششم این هفته به نام «جوانان، ازدواج و توانمندسازی سواد رسانه‌ای» و روز هفتم «ازدواج جوانان، ازدواج و توانمندسازی سمن های حوزه ازدواج» اعلام شده است.
یادآور می‌شود، 24 شهریورماه جاری به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(ص) و حضرت علی(ع) روز ازدواج نام‌گذاری شده است.

captcha