کارگاه عفاف و حجاب در مشگین‌شهر برگزار شد
کد خبر: 4148869
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
به‌مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج؛

کارگاه عفاف و حجاب در مشگین‌شهر برگزار شد

به‌مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج، کارگاه عفاف و حجاب باموضوع حجاب و اولویت آن برای زنان و مردان در مشگین‌شهر برگزار شد.

کارگاه عفاف وحجاببه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، به‌مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج، کارگاه عفاف و حجاب با موضوع حجاب و اولویت آن برای زنان و مردان، 29 خرداد ماه در مشگین‌شهر و با تدریس حجت‌الاسلام عالی‌نسب، از مدرسان حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام عالی‌نسب، در این مراسم گفت: خانواده به عنوان ‌مهم‌ترین نهاد اجتماعی مبدا تولد انسان‌ها و محل پرورش آنها برای ورود به عرصه‌های مختلف زندگی است، انسان متاثر از محیط خانواده شکل می‌گیرد و در این فضا تربیت می‌شود. وی افزود: موضوع عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است، چراکه رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت افراد را در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند. اگرچه مساله حجاب و عفاف در برخی خانواده‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
 
عالی‌نسب ادامه داد: حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به زنان جامعه مربوط باشد و مردان را استثنا کرده باشد بلکه این نکته از مناظر گوناگون شامل همه افراد، اعم از مرد و زن، می‌شود که رعایت آن بر تمام مردم جامعه واجب و الزامی است. وی اضافه کرد: در مبانی دین مبین اسلام در قرآن کریم و آیات و روایات مختلفی پیرامون رعایت عفاف و حجاب از ناحیه مردان و زنان وجود داشته و دستور دین همواره مبنی بر رعایت حجاب و عفاف بوده است. مدرس حوزه علمیه مشگین‌شهر با بیان این‌که حیا و عفاف در مردان زمینه‌ساز حجاب در میان زنان خواهد بود، افزود: این مساله به‌صورت برعکس نیز وجود داشته و هر دو جنس زن و مرد باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام
captcha