مشارکت عمومی مردم تنها راه رسیدن به نظم و امنیت پایدار است
کد خبر: 3364927
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
شیراوژن:

مشارکت عمومی مردم تنها راه رسیدن به نظم و امنیت پایدار است

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان مهم‌ترین عامل ارتقا امنیت را تعامل و همکاری مردم با پلیس دانست و عنوان کرد: تنها راه رسیدن به نظم و امنیت پایدار مشارکت عمومی مردم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی لرستان، رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان، با اشاره به این‌که حضور کارشناسان انتظامی در مراکز فرهنگی و آموزشی، باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه دانش‌آموزی می‌شود، بر برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای همکاری و مشارکت بیشتر در جهت کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و تعامل و همکاری مردم با پلیس، تأکید کرد.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی استان، افزود: هدف از ارتباط با اقشار مختلف جامعه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آنان در تأمین امنیت جامعه و استفاده از نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم است.
شیراوژن مهم‌ترین عامل ارتقاء امنیت را تعامل و همکاری مردم با پلیس دانست و عنوان کرد: تنها راه رسیدن به نظم و امنیت پایدار مشارکت عمومی مردم است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان نقش خانواده‌ها را در کاهش  آسیب‌ها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند پلیس را در پیشگیری از آسیب‌ها و برقراری امنیت یاری کنند.
وی گسترش تعاملات پلیس با آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری و شناخت علمی معضلات اجتماعی را از اقدامات مشترک نیروی انتظامی با آموزش و پرورش در حفظ امنیت مطلوب اجتماعی برشمرد و بیان کرد: آموزش صحیح در راستای آگاهی بخشی عمومی از عناصر اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
شیراوژن ادامه داد: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها در این زمینه است.

captcha