ارتقای معنویت در جامعه کارگری؛ از اهداف برگزاری یادواره شهدای کارگر
کد خبر: 3374244
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
آشتاب بیان کرد:

ارتقای معنویت در جامعه کارگری؛ از اهداف برگزاری یادواره شهدای کارگر

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری یادواره شهدای کارگر لرستان ارتقای معنویت در جامعه کارگری، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در بین جامعه کار و تولید و تعاون‌گران لرستانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، سه‌شنبه، هفتم مهرماه جاری، در یادواره 176 شهید کارگر استان لرستان، ضمن تسلیت حادثه جانگداز منا به بازماندگان این حادثه و تقدیر و تشکر از همه ادارات و مسئولانی که در برگزاری این یادواره کمک کردند، گفت: شهیدان سعاتمندان و پاک‌بازانی  هستند که در میدان جهاد فی سبیل‌الله از مرگ واهمه‌ای نداشته و فقط به یاری دین خدا رفته و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظیم می‌دانند.
وی ادامه داد: امروز ما که بازمانده این قافله سعادت‌مند هستیم باید ضمن پیروی از آرمان‌های والا و احترام به مقام شامخ شهدا در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این عزیزان تلاشی وافر و مضاعف داشته باشیم، تا آنجا که مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
آشتاب با اشاره به این‌که ما برای برگزاری این یادواره اهدافی را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در بین جامعه کار و تولید و تعاون‌گران استان است.
مدیرکل تعاون، کا رو رفاه اجتماعی لرستان، افزود: به لطف خداوند جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران ما خود همیشه در بهترین صحنه‌های نظام چه در دوران انقلاب چه در جنگ تحمیلی و چه پس از آن و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حضوری فعال داشتند. 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای کارگر لرستان به جهت ارتقا معنویت در جامعه کار است و تداوم راه، هدف و آرمان‌های شهدا می‌تواند سیاست و بزرگ‌ترین برنامه کاری ما باشد که می‌تواند در راستای توجه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به ما کمک کند.
آشتاب با اشاره به این‌که ما امیدواریم نام و یاد شهدا روز به روز بهتر به مردم معرفی شود و به‌نوعی حضور شهدا را در همه عرصه‌های زندگی و کاری خود داشته باشیم، اظهار کرد: جامعه اسلامی ما مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌طلبی‌های شهداست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: امروز ما اگر امنیت، آسایش و آرامشی در مملکت داریم مدیون خون شهدا، ایثارگری ایثارگران و رزمندگانی هستیم که جان خود را به طبق اخلاص گذاشته‌اند.
وی افزود: کار ماندگاری که احساس می‌کنم انجام آن برای شهدا لذت داشت، تدوین کتاب شهدای کارگر استان است، که لرستان اولین استانی است که این کتاب را با این مشخصات تنظیم و تهیه کرده‌ است که با کمک همه دوستان اطلاعات شهدای کارگر را جمع‌آوری کرده و در قالب یادنامه شهدای کارگر آن‌را چاپ و تدوین کردیم که همواره به‌عنوان یک سند ماندگار از آن استفاده شود.
آشتاب بیان کرد: در این کتاب خاطرات، زندگی‌نامه، وصایای شهدا و کارهای خارق‌العاده‌ای که انجام داده‌اند جمع‌آوری شده است و این را باید بدانیم که توجه به ایثارگری و شهادت وظیفه همه ماست و مختص به یک قشر خاص نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در بین فرزندان شاهد کشور بحث بیکاری است که 10 درصد از جامعه بیکار آن بالغ بر شش هزار نفر متعلق به استان لرستان است، که در این راستا با حضور مدیرکل بنیاد شهید برنامه‌های جامع و کاملی را برای رفع این مشکل پیش‌بینی کرده‌ایم.

فرزندان شهدا در اولویت کاریابی این اداره کل قرار دارند

وی ادامه داد: فرزندان شهدا در اولویت کاریابی ما قرار دارند، در بحث ایجاد اشتغال و تنها در سرفصل مشاغل خانگی که سهم استان هشت میلیارد و 200 میلیون تومان بود، ما دو میلیارد و 200 میلیون تومان آن‌را به فرزندان شهدا اختصاص دادیم که پیش‌بینی می‌شود حداقل برای 550 نفر از این عزیزان اشتغال ایجاد شود.
آشتاب با اشاره به این‌که در بحث مهارتی فرزندان شهدا تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد شهید و فنی و حرفه‌ای بسته شده است، افزود: به کارفرمایانی که داریم اطلاع‌رسانی شده است که اگر از فرزندان شهدا و ایثارگران استفاده کنند تخفیف مالیاتی و بیمه شامل حال آن‌ها می‌شود.

captcha