برگزاری یادواره شهدا یک ضرورت است
کد خبر: 3374289
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
توکلی:

برگزاری یادواره شهدا یک ضرورت است

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی سپاه لرستان گفت: یادواره شهدا امروز یک ضرورت است و برای این برگزار می‌شود که گذشته خودمان و رشادت و دلاورمردی‌های فرزندان‌مان را به نسل جوان و نسل سوم انقلاب منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله توکلی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، سه‌شنبه، هفتم مهرماه، در یادواره 176 شهید کارگر استان لرستان، ضمن گرامی‌داشت شهدای اسلام و جنگ تحمیلی به‌ویژه 176 شهید جامعه کارگری استان، گفت: متأسفانه امروز حادثه منا کام همه مردم جهان را تلخ کرده است و از اعیاد قربان و غدیر که مردم باید در جشن و سرور باشیم به عزای عمومی تبدیل شد.
وی با اشاره به این‌که در طول انقلاب اسلامی تاکنون سومین یا چهارمین حادثه‌ای است که حجاج را به کام مرگ کشیده است، عنوان کرد: در سال 66 با فرمان یک فرمانده یهودی‌الاصل 500 حاجی ایرانی را به شهادت رساندند.
توکلی افزود: امروز نیز به‌علت بی‌تدبیری توسط حکام آل‌سعود شاهد کشته شدن چهار هزار و 700 نفر از حاجیان جهان اسلام هستیم.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بیان کرد: امروز حکام آل‌سعود به جای خدماترسانی به حجاج بیت‌الله‌الحرام و این مکان مقدس متأسفانه وقت، ثروت و غرور خودشان را در سرکوبی قیام‌های مردمی، مردم به‌پاخواسته سوریه، یمن، بحرین و عراق به‌کار گرفته است.
وی افزود: امروز شاهد این هستیم که انسان‌های خشن و جانی را در سراسر جهان به بهانه مبارزه با تروریست، ایجاد دموکراسی و حقوق بشر مجهز و تجهیز کرده و به جان مسلمانان می‌اندازند، که ما شاهد صحنه‌های تکان‌دهنده و خشن در رسانه‌های گروهی از این جنایت‌ها هستیم.
توکلی عنوان کرد: روزی وجود ندارد که در یمن، سوریه و در عراق شهید نداده و شاهد به شهادت رسیدن مسلمانان دنیا نباشیم، که این نشان‌دهنده این است که امروز نیز باب شهادت مانند دوران دفاع مقدس باز است.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با بیان این‌که ما در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن و در جنگ تحمیلی شاهد به شهادت رسیدن عزیزانمان بودیم، ادامه داد: ما یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم که به خودمان بفهمانیم که امروز روی خون شهدا ایستاده‌ایم.
وی افزود: یادواره شهدا امروز یک ضرورت است و برای این برگزار می‌شود که گذشته خودمان و رشادت و دلاورمردی‌های فرزندان‌مان را به نسل جوان و نسل سوم انقلاب منتقل کنیم.
توکلی عنوان کرد: شهید مقام و منزلت والایی دارد، در احادیث و روایت‌ها دائماَ مرور می‌کنیم که با اولین قطره خونی که از شهید روی زمین ریخته می‌شود تمام گناهان او بخشیده می‌شود.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: شهید شاهد، ناظر، شافع و زنده است و در نزد خداوند روزی می‌خورند و بعد از ائمه معصومین(ع) این شهدا بودند که این لیاقت را داشتند که به مقام شفاعت برسند.
وی ادامه داد: امروز شهدای ما به چنین مقامی رسیده‌اند که برای کوچک‌ترین مشکلات در کنار قبر آن‌‎ها می‌نشینیم و آرزو می‌کنیم فردای قیامت مورد شفاعت آن‌ها قرار بگیریم.
توکلی بیان کرد: حضرت علی(ع) مقامات زیادی داشت ولی به محض این‌که شمشیر دشمن فرق او را شکافت گفت: «فزت و رب‌الکعبه»، بنابراین ما باید رستگاری را در شهادت ببینیم، و مصداق عینی آن در عصر حاضر زانو زدن حضرت آقا در مقابل تابوت شهید صیاد شیرازی و بوسه زدن بر تابوت او بود که نشان‌دهنده عظمت و مقام والای شهداست.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: شهدا مسیر را طی کردند، مزد و اجر خود را گرفته و در تاریخ جاودانه شدند و ما امروز در شعارها و سخنرانی‌های خودمان دائماً تکرار می‌کنیم که اقتدار، عظمت و امنیت‌مان را مدیون خون شهدا هستیم که یک واقعیت است.
وی ادامه داد: امروزه نه‌تنها ما در جمهوری اسلامی بلکه اگر فراتر از آن و در شعاع انقلاب اسلامی را نگاه کنیم می‌بینیم که فرزندان انقلابی شما امروز به مردم سوریه، یمن، لبنان و عراق استقامت و شهادت‌پذیری را آموختند.
توکلی تصریح کرد: امروز یک جمعیت کمی به‌نام حزب‌الله لبنان روزگار را بر اسرائیل سیاه کرده‌است که آن‌ها این روحیه مقاومت و ایثار را از فرزندان شما آموخته‌اند.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان خطاب به خانواده شهدا گفت: فرزندان انقلابی شما حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن‌را در وصیت‌نامه‌های خودشان دائماً به ما یادآوری کرده‌اند که یکی از خواسته‌های آن‌هاست.
وی افزود: امروز اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کوچک‌ترین تعرض و تعدی انجام دهد همان حزب‌الله لبنان تمام شهرهای صهیونیست‌نشین را بر سر یهودی‌های صهیونیست خراب خواهد کرد.
توکلی خاطرنشان کرد: این عظمت و اقتدار را فرزندان شما به آن‌ها نشان داده و به آن‌ها آموختند چگونه در این مسیر قرار بگیرند، امروز مردم منطقه آگاه شده و دیگر نمی‌خواهند نوکر باشند و اگر حکامی باقی‌مانده‌اند به زور سرنیزه و موشک‌باران و حملات نظامی است.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به این‌که به‌عنوان وارثان شهدا وظیفه و تکلیفی بر دوش ما گذاشته شده است، عنوان کرد: ما به خون شهدا معتقدیم و از این‌که از این کاروان جا مانده‌ایم احساس شرم کرده و خجل هستیم ولی خود را نسبت به وصایای شهدا متعهد می‌دانیم.
وی ادامه داد: امروز در سنگری ایستاده‌ایم که در مقابل توطئه‌های دشمن بیداریم چراکه امام ما تأکید کرد که توطئه‌های داخلی و خارجی دشمن را باید رصد کنیم.
توکلی با اشاره به این‌که امروز جنگ دفاع مقدس به پایان رسیده و دشمن تهاجم دیگری را بر علیه ما آغاز کرده است، اظهار کرد: تهاجم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و فرهنگی و در مقابل همه این توطئه‌ها ملت بزرگ ایران باید نقش‌آفرینی کند و هر ایرانی یک نقش و یک وظیفه به اندازه توانش برعهده دارد.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان تصریح کرد: متأسفانه امروزه کارگران ما با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد در مظلومیت زندگی می‌کنند، امروز تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمن بخشی از صنایع، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ما را دچار مشکل کرده است و می‌بینیم که کارگران ما با حداقل امکانات و مزایا در همین اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نهایت تلاش و کوشش خود را می‌کنند که نیازمندی‌های داخلی خودمان را خودمان تولید کنیم حتی اگر در کارگاه‌های کوچک و چند نفره باشد.

captcha