شهدا دفتری از معرفت، ایمان و آزادی هستند/ استفاده از ظرفیت شهدا در همه عرصه‌ها
کد خبر: 3374353
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

شهدا دفتری از معرفت، ایمان و آزادی هستند/ استفاده از ظرفیت شهدا در همه عرصه‌ها

گروه اندیشه: روشنی گفت: شهدا هرکدام دفتری از معرفت، شور، عشق، ایمان و حریت هستند و امروز باید از این ظرفیت‌ها در همه عرصه‌ها بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، سه‌شنبه، هفتم مهرماه در یادواره 176 شهید کارگر استان لرستان، ضمن تسلیت جان باختن جمعی از حجاج ایرانی در حادثه منا، گفت: اگرچه امروز با امنیت، سکون و آرامش در کشور زندگی می‌کنیم و استقلال آزادی و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را برخلاف همه توطئه‌ها داریم به پاس زحمات شهداست که مردانه با اعتقاد عمیق و سخاوت‌مندانه از جان خودشان مایه گذاشتند، جانی که سرمایه‌ای بالاتر از او نیست.
وی افزود: قطعاً این جلسات؛ جلسات تذکر و به‌نوعی انابه است برای ما، جلسات جنگ و یادآوری و جلسات بهره‌گیری از ظرفیت‌ها را شهدا برای ما ساختند.
روشنی با اشاره به این‌که نظام سختی‌های متعددی را پشت سر گذاشت و کورانه‌های متعددی را سپری کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جانبازان و در پاسخ به درخواست یکی از جانبازان مبنی بر این‌که دستور جهاد صادر کنید، گفتند: دستور جهاد خیلی وقت است که صادر شده است و ما فقط جهاد نظامی نداریم و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و سیاسی این جهاد وجود دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، ادامه داد: آن زمان که شبیخون و حمله فرهنگی دشمن و ظرفیت‌هایی که دشمن  به کار گرفته است برای حمله به مقدسات ما ولی با عنایت الهی و با عشق‌ورزی آحاد مردم امروز ما به یک درجه‌ای از عزت رسیده‌ایم که لحن کلام ما در سازمان ملل تغییر کرده و همچنین لحن کلام رئیس جمهور آمریکا متفاوت شده است، این اتفاق به برکت خون شهدای ماست.
وی با اشاره به این‌که خیلی از شهدای ما یتیم بودند، اظهار کرد: شهدا هرکدام دفتری از معرفت، شور، عشق، ایمان و حریت هستند و امروز باید از این ظرفیت‌ها در همه عرصه‌ها بهره گرفت.
روشنی ادامه داد: در عرصه اقتصاد با مدیریت جهادی و با همان دلدادگی که شهدا به کار و تلاش و خدمت صادقانه و بی‌ریا به مردم می‌پرداختند می‌توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، افزود: امیدوارم در هرجایی که هستیم منش و روش خودمان را براساس آموزه‌های شهدا بگذاریم و خاطرات آن‌ها را آن‌چنان تداعی کنیم که در همه ابعاد و زوایای زندگی خودمان تأثیر بگذارد.

captcha