نیروی انتظامی؛ مظهر اقتدار نظام/ داشتن پلیس مقتدر و مؤمن لازمه برقراری امنیت است
کد خبر: 3377560
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
میرعمادی مطرح کرد:

نیروی انتظامی؛ مظهر اقتدار نظام/ داشتن پلیس مقتدر و مؤمن لازمه برقراری امنیت است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: لازمه برقراری نظم و امنیت در جامعه، داشتن پلیس مقتدر و مؤمن است کمااینکه اقتدار به‌معنای ظلم و زورگویی و برخورد تبعیض‌آمیز نیست بلکه اقتدار به‌معنای نفوذناپذیری، برخورد عادلانه و توأم با ترحم و مهربانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه شهر خرم‌آباد در صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح که شنبه، یازدهم مهرماه در ستاد فرماندهی استان لرستان برگزار شد، گفت: مأموریت اصلی نیروی انتظامی استواری نظم و امنیت در جامعه است کمااینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و امنیت کشور است.
وی با طرح این پرسش که لوازم نظام و امنیت در جامعه چیست؟ افزود: اولین لازمه برقراری نظم و امنیت در جامعه، داشتن پلیس مقتدر و مؤمن است که هم از اقتدار برخوردار باشد و هم از ایمان کمااینکه اقتدار به‌معنای ظلم و زورگویی و برخورد تبعیض‌آمیز نیست بلکه اقتدار به‌معنای نفوذناپذیری، برخورد عادلانه و توأم با ترحم و مهربانی است.
میرعمادی استقرار نظم و امنیت، قانون‌پذیری و نظم‌پذیری جامعه را دومین لازمه نظم و امنیت در جامعه دانست و افزود: اجرای قانون باعث ایجاد نظم در جامعه می‌شود لذا در این راستا بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به قانون را امری ضروری دانست.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان تعامل و همدلی دستگاه‌ها، نهادها و مردم با نیروی انتظامی را تأمین کننده نظم و امنیت دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی و فرهنگی از دیگر عوامل برقراری نظم و امنیت در جامعه است زیرا فقر اقتصادی و فرهنگی موجب برهم ریختگی و آشفتگی در جامعه می‌شود.

فساد از عوامل ناامنی در جامعه است

وی با بیان این‌که سپردن مسئولیت به افراد صالح و امین یکی دیگر از لوازم برقراری نظم و امنیت در جامعه است، افزود: اگر مسئولیت‌ها به افراد ناصالح واگذار شود، موجب فساد در جامعه می‌شود و فساد از عوامل ناامنی در جامعه است.
میرعمادی با اشاره به این‌که دخالت نکردن عناصر خارجی و بیگانگان در امور داخلی کشورها باعث نظم و امنیت در جامعه است، ادامه داد: عناصر داخلی در هر جا دخالت کردند باعث بی‌نظمی و ناامنی شده‌اند که نمونه آن‌را می‌تواند در عراق و افغانستان مشاهده کرد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که حضور نیروی انتظامی در تمام عرصه‌های زندگی مردم باعث ایجاد آرامش در دل‌های مردم می‌شود، عنوان کرد: نظم و امنیت موجب رضایت‌مندی عمومی و فراهم کننده بستر تعالی، رشد، عبادت و بندگی خدای متعال است.

captcha