حجاج کشته شده حادثه منا با عنوان «جان‌باخته» در قبور شهدا دفن می‎شوند
کد خبر: 3377805
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
روشنی:

حجاج کشته شده حادثه منا با عنوان «جان‌باخته» در قبور شهدا دفن می‎شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا توسط خانواده‌ها قبور در قطعات شهدا و گلزارها مکان‌یابی شود و پیکر مطهر این حجاج به خاک سپرده شوند، نوع سنگ و نوشتار سنگ با عنوان «جان‌باخته» از سوی بنیاد شهید مرکز مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراد روشنی، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان، ظهر امروز، یازدهم مهر در دومین جلسه ستاد پیگیری جان‌باختگان لرستانی حادثه منا که در استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت این حادثه،  گفت: مستندسازی مراحل پزشک قانونی به‌صورت کامل برای پیگیری‌های حقوقی انجام شود ولی اگر در تهران این‌کار انجام شده باشد کار ما راحت‌تر می‌شود.
وی با اشاره به این‌که موضوع  غسل و نماز این پیکرها باید انجام شود، افزود: ورود پیکرها دقیقاً باید مشخص تا اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود و متناسب با شؤن آن‌ها این مراسم انجام شود.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: امیدواریم مراسمی متناسب با شأن این عزیزان از نظر حضور جمعیت و از نظر تبلیغاتی توسط شورای هماهنگی و سازمان تبلیغات انجام شود.
وی در رابطه با قبور این عزیزان، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا توسط خانواده‌ها قبور در قطعات شهدا و گلزارها مکان‌یابی شود و به خاک سپرده شوند، نوع سنگ و نوشتار سنگ با عنوان «جان‌باخته» از سوی بنیاد شهید مرکز مشخص شده است.

captcha