فاجعه منا، زمینه‌ساز سقوط آل‌ سعود/ ۲۴ کشور دنیا به عملکرد آل‌ سعود اعتراض دارند
کد خبر: 3381683
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
میرعمادی مطرح کرد:

فاجعه منا، زمینه‌ساز سقوط آل‌ سعود/ ۲۴ کشور دنیا به عملکرد آل‌ سعود اعتراض دارند

گروه سیاسی: نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که فاجعه منا زمینه سقوط آل‌ سعود را فراهم کرده است، گفت: ۲۴ کشور دنیا از عملکرد آل‌ سعود در انجام حج ابراهیمی اعتراض دارند و این نشان‌دهنده عدم لیاقت آل‌ سعود در اداره حرمین شریفین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 13 مهرماه در مراسم تشییع پیکر مطهر سبزخدا قائدرحمت از جان‌باختگان خرم‌آبادی حادثه منا، گفت: حادثه منا ابعاد وسیعی دارد، غربت جان‌باختگان این حادثه از یک طرف و قساوت قلب آل‌سعود از طرف دیگر قلب ملت‌های مسلمان را جریحه‌دار کرده است.
وی با محکوم کردن سکوت بسیاری از سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی در قبال حادثه منا، افزود: سرزمین مکه و منا محل امنی برای همه انسان‌ها و حتی موجودات است اما ما شاهد بودیم این مکان امن برای حجاج ما ناامن شد و بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود حجاج ما را هلاکت رساند.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با بیان این‌که آل‌ سعود می‌خواست تمام جنازه‌ها را در یک گور دسته‌جمعی خاک کند، اضافه کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب با عنوان رفتار خشن ایران در صورت بی‌احترامی به اجساد مطهر حجاج و عدم انجام وظایف آل‌سعود در رابطه با حجاج حادثه منا، باعث شد پیکرهای حجاج ما به ایران برگردد.
میرعمادی با اشاره به این‌که آل‌سعود اعلام می‌کند که ایران می‌خواهد از حادثه منا برداشت سیاسی کند و به‌دنبال تبعیض در حج است، افزود: ایران هیچ تبعیضی ندارد فقط می‌خواهد همه مسلمانان در مکه در امنیت باشند.
وی با بیان این‌که فاجعه منا، زمینه سقوط آل‌سعود را فراهم کرده است، ادامه داد: اعتراضات جهانی از سوی کشورهایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند، شروع شده است.

مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان اضافه کرد: 24 کشور دنیا از عملکرد آل‌سعود در انجام حج ابراهیمی اعتراض دارند و این نشان دهنده عدم لیاقت آل‌سعود در اداره حرمین شریفین است.
میرعمادی با بیان این‌که هر کشوری در مقر سازمان ملل نماینده دارد، گفت: مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است و هر کشور اسلامی باید در مکه و مدینه نماینده داشته باشد.

captcha