حرمت خانواده‌های داغدار در استقبال از حجاج حفظ شود
کد خبر: 3382095
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
خسروی:

حرمت خانواده‌های داغدار در استقبال از حجاج حفظ شود

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت: خانواده‌ها در استقبال از حجاجی که از سفر بازگشته‌اند، حرمت خانواده‌های داغدار را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان، روز گذشته، 13 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشت حجاج، گفت: در مراسم حج امسال حوادثی رخ داد که مهم‌ترین آن‌ها حادثه منا و کشته شدن شمار زیادی از زائران و از جمله صدها نفر از هموطنان ما شد.
وی افزود: 32 نفر از استان لرستان در حادثه منا جان‌ باختند که تاکنون پیکر چند نفر وارد استان شده و مراسم تشییع برگزار شده است.
خسروی ادامه داد: از استان لرستان شش کاروان راهی سرزمین وحی شدند که دو کاروان از آن‌ها در حادثه منا گرفتار شدند.
مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: اکنون که کاروان‌های حجاج از سفر برمی‌گردند، خانواده‌های حجاج بازگشته از سفر باید به نحوی استقبال کنند که حرمت خانواده‌های داغدار حفظ شود.
وی تصریح کرد: اکنون خانواده‌های زیادی در شهرستان‌ها و استان لرستان عزیز خود را در این حادثه از دست داده و عزادار هستند و همه باید تلاش کنند تا حرمت این خانواده‌ها حفظ شود.
خسروی بیان کرد: خانواده‌های حجاج بازگشته از سفر در نحوه استقبال بسیار دقت داشته باشند و ابراز شادی آن‌ها نباید خاطر خانواده‌های داغدار را آزرده کند.
مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان اظهار کرد: خانواده‌هایی هستند که هم‌اکنون منتظر خبری از حاجی جان‌باخته خود هستند که ما سعی می‌کنیم تا هر چه زودتر پیکر جانباختگان پس از ورود به کشور برای تشییع به شهرستان‌ها منتقل شود.
وی بیان کرد: پیکر چهار لرستانی دیگر به نام‌های رضا رحیمیان‌ثابت، طهماسب مرادی، قنبر رحمانی و غلام‌عباس میرزایی به همراه 86 پیکر دیگر وارد کشور شده‌اند که پس از انجام اقدامات اولیه در تهران به‌سمت استان حرکت می‌کنند.
خسروی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تاکنون 300 پیکر حادثه منا به کشور انتقال داده شده و 140 پیکر دیگر در حال شناسایی هستند تا به کشور منتقل شوند.

captcha