جهان اسلام برای برگزاری مناسک حج فکری کند
کد خبر: 3382613
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
مهدوی‌امین:

جهان اسلام برای برگزاری مناسک حج فکری کند

گروه سیاسی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که سیاست‌های آل‌ سعود سیاست‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: جهان اسلام باید فکری به حال برگزاری مناسک حج بکند زیرا عربستان صلاحیت مدیریت مناسک حج و کلیدداری خانه خدا را ندارد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به حادثه منا، گفت: جهان اسلام باید فکری به حال برگزاری مناسک حج بکند زیرا ما معتقدیم دیگر عربستان صلاحیت مدیریت مناسک حج و کلیدداری خانه خدا را ندارد.
وی با اشاره به حادثه تأسف‌بار رمی جمرات در مراسم حج که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از زائران خانه خدا شد، افزود: پیش از هرچیز باید به این نکته تاکید کرد که دولت ملک‌سلمان و آل‌سعود کفایت لازم و کافی را برای اداره حرمین شریفین ندارد و به‌طور حتم باید تیم حقیقت‌یاب برای کشف علل این حادثه از همه کشورهای اسلامی تشکیل شده و این تیم برای بررسی‌های بیشتر به سرعت عازم این منطقه شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: سیاست‌های آل‌ سعود سیاست‌های رژیم صهیونیستی است و آل‌سعود با اسلام رابطه‌ای نداشته و خون صهیونیستی در رگ‌شان است و الان طبیعی است با اسرائیل  در یک مسیر و در تحقق یک هدف فعالیت داشته باشند.
مهدوی‌امین در بخشی از سخنان خود در تشریح فعالیت‌های حلقه‌های طیبه شجره صالحین، گفت: هدف از تشکیل حلقه‌های طیبه شجره صالحین کادرسازی و تربیت افراد شایسته و لایق برای آینده این مرز و بوم است که خوشبختانه شاهد رشد این حلقه‌ها در تمامی اقشار جامعه هستیم.
وی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه اعتقادات دینی و مذهبی جوانان، انجام فعالیت‌های فرهنگی عمیق و بصیرت‌افزایی دانست و ادامه داد: یکی از اهداف این طرح صالحین آگاهی دادن به بسیجیان برای مقابله  با جنگ نرم دشمن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: حلقه‌های شجره طیبه صالحین باید آموزش‌های تربیتی، بصیریتی و آمادگی جسمانی خود را به شکلی ترتیب دهد که برای جوانان و نوجوانان ملال‌آور نباشد؛ همان طورکه در حال حاضر شکل اجرای آن به جذب حداکثری کمک شایانی ذکری کرده است.

captcha