«هفته قرآن» در نروژ برگزار شد
کد خبر: 3487086
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

«هفته قرآن» در نروژ برگزار شد

گروه بین‌الملل: «هفته قرآن کریم» به همت انجمن جهانی «الرحمة» کویت و با همکاری اتحادیه اسلامی شهر «اسلو»، پایتخت نروژ، در این کشور برگزار شد.

«هفته قرآن» در نروژ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «3robanews»، این هفته قرآنی به همت انجمن جهانی «الرحمة» کویت (وابسته به انجمن اصلاح اجتماعی این کشور) و با همکاری اتحادیه اسلامی شهر اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد.

از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این هفته قرآنی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن و ارائه سخنرانی‌های دینی با حضور مبلغان مسلمان بود که ده‌ها مسلمان مقیم نروژ در این برنامه‌ها شرکت کردند.

«ولید الیاسین»، از مسئولان برگزاری این هفته قرآنی نروژ نیز در این باره گفت: همچنین، تعدادی سخنرانی‌های دینی با هدف آگاهی‌بخشی به مسلمانان در حاشیه هفته قرآنی نروژ برگزار شد.

وی افزود: برگزاری دوره‌‌ای برای شرح و توضیح کتاب تصویری «تجوید قرآن» تألیف «شیخ ریاض البستنجی»، سخنرانی‌ درباره فضیلت‌های قرآن و شرح برخی از نظریه‌ها در تفسیر سوره حجرات توسط شیخ «علی سعید» از دیگر فعالیت‌های هفته قرآنی نروژ بود.

در این هفته قرآنی همچنین، «عبدالمحسن المطیری» از مبلغان کویتی در خطبه‌های نماز جمعه درباره اصول تدبر در قرآن سخنرانی کرد و «شیخ سلمان سالم» نیز ویژه‌ برنامه‌ای به دو زبان انگلیسی و نروژی برای جوانان اجرا کرد.

captcha