تفاوت ماهیت پایش نهادهای قرآنی طی دو سال اخیر
کد خبر: 3493469
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
انجم شعاع با پایان پایش سال 94 اعلام کرد:

تفاوت ماهیت پایش نهادهای قرآنی طی دو سال اخیر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت پایش از دستگاه‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ماهیت و اینکه پایش سال 94 هفته‌های اخیر به پایان رسیده است، اعلام کرد که دستگاه‌های برگزیده طی ماه مبارک رمضان تکریم می‌شوند.

محمد انجم‌شعاع، رئیس هیئت پایش از دستگاه‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص ادامه پایش‌های صورت گرفته مربوط به سال 94، گفت: با توجه به وظیفه مصوب منشور توسعه فرهنگ قرآنی، شورا، موظف است، عملکرد دستگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف به صورت کلان و راهبردی ارزیابی کند.
وی افزود: همانگونه که در سنوات گذشته نیز صورت گرفت مقرر شد تا در حوزه اسناد بالادستی و شرح وظایف و محدودیت‌ها هر سال مطالعه‌‌ای داشته باشیم تا زمینه‌ای برای بازنگری و بهبود وضعیت ساختارها و وظایف محوله صورت بگیرد. لذا در سال 94 و با توجه به تصویب شورای توسعه در سال 94 با ورود به مجموعه دستگاه‌هایی که برنامه قرآنی داشتند، امکانپذیر شد.
راه‌اندازی ساختارهای جدید قرآنی در دستگاه‌ها
انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه در بخش‌هایی از دستگاه‌ها توافقاتی برای بهبود وضع ساختارها صورت گرفت، تصریح کرد: به عنوان مثال در مرکز حوزه‌های علمیه برادران توافقاتی در خصوص طراحی عالی‌ترین شورایی که بتواند با هماهنگی معاونت‌های مختلف وضعیت قرآن بهتر و مطلوب‌تر از گذشته، آنگونه که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند، شود، راه‌اندازی کنند. این شورا به عنوان یک شورای کارآمد تمام سازوکارهای لازم را برای تحقق تدابیر فراهم خواهد کرد.
رئیس هیئت پایش از دستگاه‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: در برخی دستگاه‌های بین‌المللی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات و نیز مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز توافقاتی انجام شد. در مجمع جهانی تقریب مذاهب توافق شد تا با دستور دبیر مجمع، یک واحد قرآنی در ساختار معاونت فرهنگی اضافه شود و کارهای اولیه این زیرساخت‌ها انجام شود.
وی اذعان کرد: بنابراین آنچه که در سال 94 و با عنوان پایش انجام شد، اساساً ماهیت آن با ماهیت پایش سال 93 تفاوت جدی داشت و آن هم متأثر از روح حاکم بر مصوبه شورای توسعه بود که قرار بود کمیسیون‌ها در اجزاء خرد سازمان ورود بیشتری داشته باشند و دبیرخانه شورای توسعه در اجزاء کلان نیز ورود داشته باشد.
انجم‌شعاع عنوان کرد: به نظر می‌رسد هیچ دستگاهی غیر از وزارت جهاد کشاورزی و سپاه پاسداران همه دستگاه‌ها یک یا دو بار، مورد پایش قرار گرفته‌اند.
دستگاه‌های قرآنی برتر دومین پایش تکریم می‌شوند
رئیس هیئت پایش از دستگاه‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما امیدوار هستیم موانع جزئی آن برطرف شود و در ماه مبارک رمضان مراسم تکریم از دستگاه‌های برتر را به عمل بیاوریم. در سال 95 در مراسم تکریم غیر از دستگاه‌هایی که مورد تکریم قرار خواهند گرفت، دستگاه‌هایی که طرح‌های جدید و ملی را در سال 94 با استفاده از منابع خودشان اجرا کرده باشند، به طور طبیعی شورا مؤظف است از آنها هم حمایت کند و هم آنها را مورد تکریم شایسته قرار دهد.
ادامه پایش در سال 95 براساس شاخص‌های مصوب
وی با تأکید بر اینکه ادامه پایش‌ها در سال 94 در هفته‌های اخیر پایان یافته است، افزود: در سال 94 بر اساس شاخص‌های توافق شده خبرگان و کارشناسان امر، کار پایش را انجام داد‌یم،‌ بنابراین در سال 95 نیز قبل از ورود به پایش، شاخص‌های نظارت و ارزیابی را تقدیم شورای توسعه خواهیم کرد تا مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین در سال 95 تمامی فراگردهای نظارت و پایش پس از تصویب شاخص‌های نظارت و ارزیابی در شورا صورت خواهد گرفت.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فعال قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۹:۰۷
0
6
این پایش نیست که بازرسی اداری است. ملزومات پایش اولا ابلاغ مأموریت یا وظایف است و ثانیا پایش توسط شورای عالی فعالیتهای قرآنی باید راهبردی باشد نه عملیاتی و دخالت در جزئیات دستگاهها
ثالثا کسانی که پایش میکنند باید پایشگر راهبردی باشند. واقعا چند نفر از اعضای پایش، معنای پایش را می دانند و تفاوت آن با بازرسی؟
خدا بخیر کند با این اقدامات نسنجیده و رسانه ای و خوداثبات کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۵
0
5
منشور باید پایش میزان رسیدن به اهدافش را انجام بدهد نه الزاما پایش حضوری دستگاهها...مثلا خیلی از این دستگاهها اسم شورا را نشنیده اند باید پایش بشن. این کاری شورای فرهنگ قرآنی در حد بازرسی درون دستگاهی است نه کار ستادی و راهبردی...به امید اصلاح
فعال قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۳:۰۲
0
1
هر زمان که توانستید جایگاه خود و کمیسیون های تابعه را برای دستگاه های قرآنی جا بیاندازید آنگاه به فکر پایش عملکرد آنها باشید. آن هم پایش نه بازرسی این دو با هم متفاوت است که البته از کسانی که سواد تشخیص تفاوت میان پایش راهبردی و بازرسی را نمی دانند انتظاری بیش نیست
به امید تغییر رویه و تفکر آنها
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۳:۱۸
0
1
به نام خدا
جالب است، دستگاهی که برای دو میلیارد اعتبار دریافتی از یکی از کمیسیون ها، یک خط گزارش نداده در پایش به عنوان دستگاه برتر شناخته شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
captcha