آزادگان بهترین الگو برای مدیریت جهادی هستند
کد خبر: 3523376
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
روشنی:

آزادگان بهترین الگو برای مدیریت جهادی هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به این‌که در فرهنگ ما اسارت با ایمان، عشق، جوانمردی و آبدیده شدن از سختی‌ها عجین شده است، گفت: الگویی بالاتر از شهدا و آزادگانی که در سیاه‌چال‌های مخوف دشمنان اسیر بودند برای مدیریت جهادی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللي قرآن (ایکنا) از لرستان، مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در مراسم تجلیل از آزادگان که سه‌شنبه، 26 مرداد، در پادگان حمزه سیدالشهدا خرم‌آباد برگزار شد، گفت: آزادگان مصداق  آیه 112 سوره هود با این مضون «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ؛ پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی‌که با تو به‌سوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید، می‌بیند» هستند.
وی با اشاره به این‌که هیچ رزمنده‌ای حاضر به تن دادن به اسارت نبوده است، خاطرنشان کرد: آزادگان با دلیری و شجاعت تا آخرین نفس جنگیدند و  این وعده قرآن است که عده‌ای به‌سوی خدا پرواز کنند و تعدادی هم اسیر شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: تمام لحظه‌های دلخراش اسارت حزن‌انگیز است کمااینکه در فرهنگ عاشورا و خطابه‌های امام حسین(ع)، روشنگری‌های  اسرای دشت کربلا باعث شد اسلام زنده بماند.
وی با اشاره به این‌که مردم پای خاطرات تلخ و شیرین آزادگان روزها و ماه‌ها استماع کنند، خاطرنشان کرد: اسارت آزادگان ما اسارت نبود بلکه دشمن در اسارت آزادگی، حریت و اخلاص آزادگان سرافراز بود زیرا آزادگان ما به تمام معنا اهداف الهی داشتند.
روشنی با اشاره به این‌که در فرهنگ ما اسارت با ایمان، عشق، جوانمردی و آبدیده شدن از سختی‌ها عجین شده است، خاطرنشان کرد: الگویی بالاتر از شهدا و آزادگانی که در سیاه‌چال‌های مخوف دشمنان اسیر بودند برای مدیریت جهادی وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به این‌که اسارت رزمندگان اسلام در مسیر اسارت عصمت کبری است، ادامه داد: آزادگان ما از بند نفس رها شدند و در جهاد اکبر  پیروز شدند. آزادگان با مظاهر شرک و کفر و نفس اماره مبارزه کردند و پیروزی در جهاد اکبر را به نام خود نوشتند.
وی امنیت امروز کشور را مرهون  رشادت‌ها و استقامت آزادگان دانست و گفت: اگر امروز جبهه مقاومت در جهان شکل گرفته است و در دنیا فریاد آزادگی به‌وجود آمده است به‌واسطه صبر و استقامت لحظه به لحظه مقاومت آزادگان در برابر رژیم صدام بوده است.
captcha