تقوا، استقامت و توکل بر خدا؛ از شاخصه‌های بارز آزادگان
کد خبر: 3523555
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
سوری مطرح کرد:

تقوا، استقامت و توکل بر خدا؛ از شاخصه‌های بارز آزادگان

گروه اجتماعی: امام جمعه پل‌دختر تقوا، تدین، استقامت و توکل بر خدا را شاخصه‌ بارز آزادگان بیان کرد و افزود: آن چیزی که باعث شد آزادگان مرارت‌ها را تحمل کنند تدین، ایمان، اعتقاد به روز قیامت و یاد و خاطره امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سوری، امام جمعه پل‌دختر در مراسم گرامیداشت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به کشور که سه‌شنبه، 26 مرداد برگزار شد، گفت: تنها چیزی که باعث شد آزادگان رنج و سختی را تحمل کنند تقوا بوده است.
 وی با تجلیل از آزادگان آن‌ها را یادگاران هشت سال دفاع مقدس نامید که با عنوان مدافعین دین و سربازان امام از سرزمین اسلامی دفاع کرده‌اند و افزود: آزادگان نماد مقاومت و ایثار هستند که با وجود سختی‌ها و رنج‌ها از ایمان آن‌ها چیزی کم نشد آن چیزی که باعث شد آزادگان مرارت‌ها را تحمل کنند تدین، ایمان، اعتقاد به روز قیامت یاد و خاطره امام خمینی(ره) بود.
حجت‌الاسلام سوری اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس تمام ابرقدرت‌ها به میدان آمده بودند تا حکومت اسلامی ایران را از پای درآورند ولی شکست خوردند و خداوند همواره کیفیت را برکمیت برتری داده  است.
وی به حدیثی از امام علی(ع) با این مضمون که  «از زیادی دشمن وحشت به دل راه ندهید و در طریق هدایت نترسید چون خداوند کیفیت عمل را می‌خواهد»، عنوان کرد: یکی‌از شاخصه‌های افراد متدین ایمان و اعتقاد است و شاخصه‌های بارز آزادگان ما تقوا، تدین، استقامت و توکل بر خدا بوده است خداوند افراد مجاهد رابر دیگران برتری و فضیلت داده است مجاهدین مقدم‌تر و با فضیلت‌ترند ودر شاخصه همه آزادگان توکل دیده می‌شود.
در پایان این مراسم از یازده تن از آزادگان سرافراز شهرستان پل‌دختر با حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولان بنیاد شهید شهرستان پل‌دختر تجلیل به‌عمل آمد.
captcha