ظرفیت صدا و سیمای استان مرکزی در ترویج قرآن مغفول مانده است
کد خبر: 3559419
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

ظرفیت صدا و سیمای استان مرکزی در ترویج قرآن مغفول مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ای مختلف رسانه استان گفت: صدا و سیمای استان مرکزی در معرفی چهره‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن ظرفیت عظیمی دارد که متأسفانه از سوی متولیان قرآنی مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حمید قربانی‌جم، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی، امروز، 14 دی‌ماه، در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی، که به میزبانی استانداری برگزار شد گفت: ظرفیت بالای صدا و سیمای استان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی مغفول مانده است.
وی با تأکید بر اینکه خانواده‌های قرآنی باید از طریق رسانه معرفی شوند ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در شبکه آفتاب روی آنتن می‌رود که می‌تواند در معرفی چهره‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی بسیار موفق باشند، برنامه شبانه، خانه آفتابی، برنامه جدید نفس، برنامه کودک و ... هر کدام می‌توانند از چهره قرآنی گرفته تا معرفی کودکان برتر در جشنواره‌های قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن نقش داشته باشند.
قربانی‌جم افزود: اگر شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان بتواند از این ظرفیت عظیم استفاده کند ما به صورت روزانه شاهد معرفی چندین چهره قرآنی در شبکه آفتاب هستیم، اما متأسفانه متولیان قرآنی از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند حتی متولیان می‌توانند نخبگان قرآنی را به ما معرفی کنند تا از آنها برای حضور در برنامه‌های صدا و سیما دعوت کنیم.
وی ادامه داد: حضور چهره‌های قرآنی به ویژه نوجوانان در رسانه می‌تواند مشوق باشد برنامه‌های صدا و سیما ظرفیت زیادی در طول هفته برای تشویق و ترویج امور قرآنی دارند.
مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به طرح‌های مصوب شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزود: ما باید به دنبال گام‌های بلند در حوزه قرآن استان باشیم، باید برای آینده قرآنی استان چشم‌انداز تعریف کنیم، به جای برنامه‌های خرد بهتر است به فکر اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.
قربانی‌جم تأکید کرد: درباره معجزه قرآنی قرن و مشاهیر استان مرکزی صحبت زیاد شده است اما حقیقتاً با وجود همه فعالیت‌ها کار ویژه‌ای در این زمینه انجام نشده است. برای برگزاری برنامه‌های ملی می‌توان با حمایت استانداری از کارخانجات صنعتی به عنوان اسپانسر دعوت کرد، زمینه برگزاری این قبیل برنامه‌ها در استان فراهم است که به عقیده بنده شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید به همین سمت پیش برود.
این مقام مسئول ادامه داد: ما باید فراتر از برگزاری چند برنامه خرد و کوچک فکر کنیم، می‌توان در کنار امور جاری شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، مأموریت‌های ویژه‌ای برای برخی از اعضا تعریف کرد و از آنها کار ملی و بین‌المللی خواست کارهایی که پای خیران و کارخانجات را نیز به عرصه قرآن باز کند.
مطالب مرتبط
captcha