برگزاری 12 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در کردستان
کد خبر: 3602372
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

برگزاری 12 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری 12 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری طی ماه مبارک رمضان در استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده امسال تعداد محافل جزء خوانی با حضور قاری مصری افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود ۱۲ محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در استان کردستان برگزار شود.
وی برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری ترتیل‌خوانی و جزء خوانی در مساجد، برگزار محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی، و برگزاری محفل انس با قرآن در ادارات استان کردستان را از برنامه‌های شاخص در این ایام عنوان کرد.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در 10 بقعه متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کردستان برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: در قالب این طرح، آیین جزء‌‌خوانی و ترتیل‌‌خوانی قرآن نیز در مساجد و امامزادگان شاخص از نخستین روز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ارتقا سطح معرفتی، معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری این طرح ذکر و عنوان کرد: بیش از 20 روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و بومی در مدت برگزاری این طرح در امامزادگان حضور می‌یابند.
وی افزود: در این طرح روحانیون در 2 بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: امسال همچنین همانند سال‌های گذشته، خیمه‌های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص برپا می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: برگزاری محافل و سخنرانی‌ها، جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان است تا برنشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران افزوده شود.
captcha