طرح‌های سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور
کد خبر: 3604484
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
علیزاده خبر داد:

طرح‌های سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور

گروه جامعه: رئیس سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی کمپین سبک زندگی‌ قرآنی در سراسر کشور گفت: این طرح‌ها با 100 اثر منتخب در 800 سازه تبلیغاتی در سطح شهر تهران و همزمان در سراسر کشور اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری آئین رونمایی آثار منتخب کمپین تبلیغات فرهنگی سبک زندگی قرآن که امروز دوشنبه 8 خرداد ماه، در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی قرآنی این کمپین با همکاری و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در ابعاد مختلف راه‌اندازی شد.

وی افزود: بعد از برنامه اطلاع‌رسانی دقیق مسابقات بین المللی قرآن کریم که با مشارکت مردم به عنوان مهمترین اتفاق قرآنی در کشور رخ داد بر آن شدیم تا این کمپین را راه‌اندازی کنیم و سهم کوچک اما تاثیرگذاری را در رویداد قرآنی داشته باشیم.

علیزاده با بیان اینکه دو سوم از بیلبورد‌ها و مکان‌های تبلیغی شهر یه این آثار اختصاص پیدا کرده است ادامه داد: برای راه‌اندازی این کمپین با همکاری سازمان اوقاف به برگزاری کارگاه طراحی گرافیک و تصویرسازی با حضور 40 نفر از برگزیدگان این رشته اقدام کردیم که این طرح‌ها با عنوان سبک زندگی برگرفته از قرآن و در قالب 100 اثر فرهنگی و تبلیغی منتشر شد.

رئیس سازمان زیبا‌سازی تصریح کرد: هدف از این کارگاه، اکران آثار گرافیکی با مضامین قرآنی در ماه مبارک رمضان است؛ تمامی این مضامین قرآنی به صورت درک آسان از قرآن استخراج شده و در برخی آثار از عنصر کاریکاتور استفاده شده است.

وی بیان کرد: پالایش جملات قرآنی با دعوت از اساتید برتر این رشته همانند محمدرضا دوست محمدی، مصطفی اسدالهی و مصطفی گودرزی بی‌باک در کارگاه 3 روزه‌ای تشکیل شد، که در طول برگزاری این کارگاه حدود 250 اثر هنری خلق شد و آثار برگزیده آن در ایام ماه مبارک رمضان اکران شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در همین راستا سازه‌های متنوعی اعم از عرشه پل، بیلبورد و پورتال در سراسر مناطق 22 گانه شهر تهران و سراسر کشور به اکران درآمد تا شاهد اثرگذاری هرچند کوچک در این حوزه باشیم.
captcha