محور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهسازی می‌شود
کد خبر: 3619564
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

محور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهسازی می‌شود

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بهسازی محور حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و گفت: 27 درصد از پروژه بهسازی این محور با مرکزیت آستان این محدث بزرگ به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه آذرماه سال 95 عملیات مطالعه، طراحی و بهسازی و جداره‌سازی در این محور به سرانجام رسید، ادامه داد: مناقصه انتخاب پیمانکاران به صورت رسمی در بهمن ماه آغاز و پس از انتخاب پیمانکاران، عملیات این محور در فروردین ماه 96 شروع شد.
وی با اشاره به اینکه در مطالعه، طراحی، بهسازی و جداره‌سازی این محور، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان محور اصلی قرار گرفته است، افزود: تمامی فعالیت‌های صورت‌ گرفته در خیابان‌های اطراف با محوریت حرم و به سمت آن انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد گستردگی فعالیت‌هایی که در این بخش آغاز شده است، گفت: در این محدود 340 دهنه مغازه، 450 متر پیاده‌رو، یک میدان بزرگ و یک میدان کوچک قرار دارد که کلیه فعالیت‌ها برای تمامی این بخش‌ها با هدف یکسان‌سازی، زیباسازی و بهسازی محور صورت می‌گیرد.
‌علیزاده با اشاره به اینکه بر اساسا مناقصه عمومی 6 پیمانکار برای اجرا طرح انتخاب شد، افزود: در فعالیت‌های صورت گرفته در این محور، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان نشانه اصلی در نظر گرفته شده است و تمامی مؤلفه‌ها اعم از سر در مغازه، آجر، کاشی، مقرنس و پایه‌های چوبی در جهت معرفی به سوی بخش اصلی پیش‌بینی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران طبق پیش‌بینی‌ها صورت گرفته تا این زمان باید در محور شهرری، 33 درصد پیشرفت کار صورت می‌گرفت که به دلیل توقف در بعضی از بخش‌ها توسط شهرداری منطقه 20 این روند به 27 درصد کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در صورت عدم ایجاد اختلال و مشکلات، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته پروژه شهرری، در آذر ماه سال 96 به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری خواهد بود.
captcha