لزوم ایجاد مرکز مطالعات جامع آلودگی زیست‌محیطی در اراک
کد خبر: 3719307
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کریمی مطرح کرد:

لزوم ایجاد مرکز مطالعات جامع آلودگی زیست‌محیطی در اراک

گروه اجتماعی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک مرکز مطالعات جامع آلودگی زیست‌محیطی در اراک ایجاد شود، با توجه به اینکه بیمارستان آیت‌الله خوانساری شاهدی است که مردم از این آلودگی‌ها رنج می‌برند و توسعه بیماری‌های سرطانی در استان مرکزی واقعا قابل توجه و تامل است.

لزوم ایجاد مرکز مطالعات جامع آلودگی زیست‌محیطی در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه ۹ خرداد‌ماه در آیین تجلیل از خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اظهار کرد: حوزه مشارکت‌های مردمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت خیرین در سطح کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در استان مرکزی سمن‌های بسیاری در حوزه سلامت در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند. ظرفیت‌های خوبی که خیرین در حوزه سلامت داشتند با تقویت این حوزه در سال‌های اخیر تشویق و توسعه پیدا کرده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بیش از ۲۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت تدبیر‌و‌امید یکی از افتخارات این دولت به شمار می‌رود، توسعه و اجرای طرح تحول سلامت بطور قطع یک جهش برای ظرفیت‌های درمانی کشور است.
کریمی تصریح کرد: بنا به گفته وزیر بهداشت، استان مرکزی به سبب ظرفیت‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی از آمار نرمال کشوری بسیار پایین‌تر است و جزو یک الی دو استانی است که کمترین ظرفیت را داراست، لذا از این رشد قابل توجه کمترین بهره را کسب کردیم و امیدواریم با همت خیرین بزرگ‌ترین طرح بیمارستانی یعنی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک در یکسال‌و‌نیم آینده به سرانجام برسد.
وی به مشکل کمبود پزشک متخصص در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این مشکل یک آسیب در کشور است، همه پزشکان متخصص پس از کسب دوره‌های خود به پایتخت مهاجرت می‌کنند و در ارتباط با این مسأله و دلایل این امر که مشکلاتی را برای استان‌ها ایجاد می‌کند، باید آسیب‌شناسی صورت پذیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر اراک و بیماری‌های ناشی از آلودگی زیست‌محیطی گفت: باید یک مرکز مطالعات جامع آلودگی زیست‌محیطی ایجاد شود، با توجه به اینکه بیمارستان آیت‌الله خوانساری شاهدی است که از این آلودگی‌ها رنج می‌بریم و توسعه بیماری‌های سرطانی در استان واقعا قابل توجه و تامل است.
کریمی بیان کرد: استان مرکزی در مواقع بحران و خطر، معین استان تهران است اما خودمان فاقد زیرساخت‌های لازم برای این وظیفه حمایتی و کمک هستیم و ایجاد طرح‌های بیمارستانی بزرگ مثل طرح صد‌هزار تخت‌خوابی که مقدمات آن در استان هموار شده است، می‌تواند علاوه بر نیاز‌های استان به عنوان پشتیبان و معین پایتخت در سطح کشور عمل کند.
وی گفت: استان مرکزی قطب درمانی منطقه‌ای است به طوری که مراجعات بسیاری از چند استان مجاور به استان صورت می‌پذیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت به موضوع اورژانس هوایی اشاره کرد و بیان داشت: موضوع اورژانس هوایی در استان جایش خالی است، براساس گزارش‌های بدست آمده تعداد هلیکوپترهای امدادی در اورژانس کشور بالای ۴۰ دستگاه است و در استان فاقد این هستیم و از این نیاز، باید حمایت ویژه‌ای صورت پذیرد و امیدواریم این امکان در استان تحقق پیدا کند.
کریمی اظهار کرد: حوزه اجتماعی و مشارکت‌های مردمی فضاهای بسیار گسترده دارد، حوزه درمان تمامی بیماری‌هایی که به حوزه اجتماعی مربوط هستند را شامل می‌شود، لذا در این خصوص تاسیس مرکز اجتماعی سلامت در اراک پیشنهاد می‌شود، ساختمانی در این‌باره وجود دارد و امیدواریم با در اختیار قرار دادن این ساختمان به عنوان مرکز اجتماعی سلامت اراک، در خدمت مجموعه فعالیت‌های حوزه اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در استان و کشور باشیم.
انتهای پیام

captcha