اعطای هدیه به 15 متولد دهه کرامت 97 با نام معصومه
کد خبر: 3826595
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
سخنگوی ثبت‌احوال خبر داد:

اعطای هدیه به 15 متولد دهه کرامت 97 با نام معصومه

گروه جامعه ــ سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور خبر داد: به ۱۵ نفر از متولدین دهه کرامت سال گذشته که نام آن‌ها فاطمه معصومه و معصومه انتخاب شده است، به قید قرعه هدیه ۵۰۰ هزار تومانی اعطا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور، امروز، ۲۲ تیرماه، با حضور در نشستی خبری ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: پیش از میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، تولیت آستان مقدس این حضرت در قم درخواستی را مطرح کردند، مبنی بر اینکه برای آن دسته از خانواده‌هایی که فرزندان دخترشان امسال و در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) متولد شده و نام معصومه و فاطمه معصومه را برای آن‌ها انتخاب کرده باشند، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ارسال شود.
 
وی افزود: همچنین به ۱۵ نفر از متولدین دهه کرامت سال گذشته که نام آن‌ها فاطمه معصومه و معصومه انتخاب شده است، به قید قرعه هدیه ۵۰۰ هزار تومانی اعطا می‌شود.
 
ابوترابی ادامه داد: در دهه کرامت سال جاری، ۳۸۵ نفر و در سه ماهه اول سال جاری، ۷۵۴ نفر از هموطنان نام فرزندان خود را معصومه و یا القاب آن حضرت را برگزیدند.

همچنین سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه از میان متولدین سال ۹۷ تعداد سه‌ هزار و ۷۱۰ نفر فراوانی نام معصومه و فاطمه معصومه و سیده معصومه را دارا هستند، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۷۵۴ نفر از متولدین دختر در کشور با نام معصومه و فاطمه معصومه شناسنامه گرفته‌اند و در این مدت‌ زمان برای هفت هزار و ۴۴۴ متولد پسر نام رضا یا این نام همراه با پیشوند و پسوند انتخاب شده است. در سال گذشته نیز برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ نفر نام رضا و نام‌هایی با پیشوند و پسوند این نام انتخاب شده‌اند.

علاوه بر این، سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور در ارتباط با آخرین وضعیت صدور کارت ملی متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند، گفت: به همه افرادی که پیش از امسال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرده‌ایم که کار تولید تراشه‌های مربوط به کارت‌های هوشمند در داخل کشور در حال انجام است، اگرچه انتظار مردم از متولیان امر این است که تا پایان نیمه نخست امسال پاسخگوی نیاز آن‌ها به این کارت‌ها باشند. هموطنان ما در سراسر کشور حق دارند و انتقاد آن‌ها بجاست.

وی با بیان اینکه ملزومات این کارت‌ها تا پیش از این به تعداد کافی وارد کشور می‌شد، گفت: اکنون متولی تولید این کارت‌ها در داخل و در دست چاپخانه‌های دولتی و تراشه‌گذار آن یک شرکت داخلی است. با این حال نگاه مردم به ثبت‌احوال است و ما نیز سعی می‌کنیم پاسخگوی سؤالات در این زمینه باشیم و صریحاً اخبار مربوطه را به استحضار برسانیم.

ابوترابی افزود: از زمانی که بحث اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیم مطرح شد، ماهانه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از هموطنان در سامانه ثبت درخواست دریافت این کارت ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت احوال سعی می‌کند تا پایان امسال پاسخگوی این نیاز مردم باشد.

انتهای پیام
captcha