فسخ صیغه محرمیت دختر 9 ساله بهمئی/ عاقد کارمند بهزیستی نبود
کد خبر: 3840001
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

فسخ صیغه محرمیت دختر 9 ساله بهمئی/ عاقد کارمند بهزیستی نبود

گروه جامعه ــ رئیس بهزیستی شهرستان بهمئی در پی انتشار فیلم ازدواج دختر ۹ ساله، گفت: خانواده‌های مرتبط با این ازدواج متقاعد شدند صیغه محرمیت برداشته شود و تا زمانی که دختر به سن مرسوم ازدواج نرسیده اقدام دیگری انجام نشود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی؛  ناصر مختاری، رئیس بهزیستی شهرستان بهمئی در پی انتشار فیلمی مرتبط با ازدواج یک دختر 9 ساله در این شهرستان، اعلام کرد: پس از انتشار این فیلم، تیم اورژانس اجتماعی وارد کار شده‌ و با خانواده دختر، مدیر و مربیان مدرسه مذاکراتی را انجام داده‌ است. گزارش جامعی در این خصوص در حال آماده شدن است که ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در رسم عشایری نشان‌بندی برای دختر و پسر بین بعضی خانواده‌ها رایج است و جزئی از آداب رسومات و خرده‌فرهنگ‌های جامعه روستایی و عشایری است. این فیلم نیز یک نشان کردن بین دختر و پسر بوده است که جزئی از رسومات عشیره‌ای منطقه است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهمئی، تصریح کرد: سن پسری که در این فیلم است کمتر از آن چیزی است که در فضای مجازی اعلام شده است و این عقد با رضایت خانواده طرفین برای رفع محدودیت در رفت‌و آمدهای خانوادگی و جلوگیری از سوءظن‌های اطرفیان بوده است.

مختاری با بیان اینکه حمایت از کودکان وظیفه بهزیستی است، تصریح کرد: طی نشست‌ها و صحبت‌هایی که با خانواده‌ها انجام شد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر متقاعد شدند که این صیغه محرمیت برداشته شود و تا زمانی که دختر به سن مرسوم ازدواج نرسیده است اقدامی انجام نشود و دختر خود اقدام به تصمیم گیری برای آینده خود کند.

وی اضافه کرد: همچنین در بعضی از رسانه‌ها و در فضای مجازی اعلام شده که عاقد از کارمندان بهزیستی است که موضوع تکذیب می‌شود و او هیچ گونه رابطه استخدامی و اداری با این اداره ندارد و موضوع به صورت ویژه توسط بخش مددکاری در حال پیگیری است تا به هر نحو ممکن از حقوق این کودک دفاع لازم به عمل آمده و از هر گونه آسیب پیشگیری شود.

انتهای پیام

captcha