کسب روزی حلال از دیدگاه دین اسلام پاداشی همسنگ جهادگران دارد
کد خبر: 3852381
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

کسب روزی حلال از دیدگاه دین اسلام پاداشی همسنگ جهادگران دارد

گروه سیاسی- امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی کار و تلاش مانند مجاهدت درراه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده‌ شده است، افزود: خداوند متعال برای کسب روزی حلال پاداشی همسنگ جهادگران در نظر گرفته است و انسان تنبل و بیکار از دیدگاه دین اسلام افراد کم‌ارزش هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام‌جمعه سنندج امروز، سوم آبان ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: دین اسلام کار و اشتغال را وسیله‌ای برای رهایی مسلمانان از زیردست بیگانگان می‌داند و بر همین اساس کار همچون تکلیفی به همه اهل ایمان دستور داده‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی کار و تلاش مانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده‌ شده است، افزود: خداوند متعال برای کسب روزی حلال پاداشی همسنگ جهادگران در نظر گرفته است و انسان تنبل و بیکار از دیدگاه دین اسلام افراد کم‌ارزش هستند.
امام‌جمعه سنندج بیان کرد: فعالیت‌های مسلمانان علاوه بر کاهش فقر در جامعه موجب سرافرازی وبرتری کشورهای اسلامی خواهد شد لذا کشورهای اسلامی باید برای حفظ استقلال و رهایی از کفار به خود متکی شوند.
وی تأکید کرد: رسیدن به پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی بدون تلاش بی‌وقفه و کوشش برای افزایش علم و دانش و فنّاوری کشور امکان‌پذیر نبود و نخواهد بود.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همان‌طور که به خداوند ایمان‌داریم باید به ملائکه و پیامبرانی که خدا فرستاده هم باور داشته باشیم، یادآور شد: پیامبران بااخلاق‌تر و با مرتبه تر از انسان‌های دوران خود بوده‌اند اما پیامبر اسلام از تمام پیامبران بلندمرتبه‌تر بوده چراکه برای همه اقوام و مردم جهان مبعوث شده بود و بر همین اساس دین پیامبر نیز برای همیشه در جهان ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha