یادواره ۴۱۵ شهید دانش‌آموز کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3852451
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

یادواره ۴۱۵ شهید دانش‌آموز کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری پانزدهمین یادواره شهدای دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این یادواره هم‌زمان با سالروز شهادت حسین فهمیده، هشتم آبان‌ماه آغاز می‌شود.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یادواره 415 شهید دانش‌آموز استان برای پانزدهمین سال متوالی، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدارس برگزار و یاد و خاطره این شهدای عزیز گرامی داشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه این برنامه به روال سال‌های گذشته تهیه و تنظیم و به واحدهای اداری و آموزشی استان ارسال خواهد شد، افزود: با برگزاری برنامه افتتاحیه، یادواره شهدای دانش‌آموز استان هم‌زمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، هشتم آبان ماه 98 آغاز و آیین اختتامیه آن نیز هم‌زمان با بزرگداشت و تکریم روز شهدا، 22 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

قربانی بیان کرد: خوشبختانه ثبت‌نام موقت و قطعی دانش‌آموزان مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید در 53 مدرسه استان انجام و کلیه واجدین شرایط هم‌اکنون در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی اعلام کرد: این یادواره‌ها در راستای تکریم شهدای گران‌قدر، تعمیق و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و آشنایی دانش‌آموزان با سیره وزندگی پرافتخار شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره‌ها، احیا و تعمیق فرهنگ ايثار و شهادت به‌عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بین نسل جدید نوجوان و جوان استان، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سیره و راه و روش شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و قدرشناسی و تجلیل از حماسه‌آفرینان عرصه ایثار و شهادت و آزادگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha