روحیه و ایمان قوی؛ مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ایران در مقابل دشمنان
کد خبر: 3854022
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

روحیه و ایمان قوی؛ مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ایران در مقابل دشمنان

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ایمان و معنویت و تکیه‌بر خدا را مؤلفه اصلی قدرت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: روحیه، ایمان و معنویت از مؤلفه‌های تأثیرگذار قدرت بوده که دشمنان را به‌زانو درآورده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 11 آبان ماه در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی استان در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزی، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در سطح استان انجام‌شده اما نیاز به اقدامات بیشتری داریم.
وی بابیان اینکه آنچه لازمه دانش آموزان بسیجی است پیدا کردن قدرت در مقابل دشمنان است و ما امروز با دشمنانی روبرو هستیم که باید در مقابل آن‌ها قدرت پیدا کنیم، افزود: قرآن در این راستا تنها به کسب قدرت نظامی اشاره نمی‌کند بلکه قدرت در همه ابعاد مدنظر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت:‌ محاسبات دشمن برای غلبه بر انقلاب محاسباتی مادی است که تاکنون بی‌اثر بوده است و برای پیروزی در جنگ‌های نامتقارن و نابرابر باید از داشته‌های دیگری که بیشتر غیرمادی است باید بهره برد.
وی بابیان اینکه قدرت و قوه مقابله با دشمنان صرف داشتن تجهیزات و یا تعداد نیرو و ابزارآلات نیست گرچه بسیار مؤثر است، گفت: وقتی مؤلفه‌های قدرت را حتی در نظام‌های مادی می‌شمارند در پیروزی‌ها چیزی که بیشترین بها را به آن می‌دهند روحیه است.
به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، نقش اساسی در پیروزی‌ها را انسان دارد البته انسانی که روحیه داشته باشد روحیه و ایمان از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت در مقابل دشمنان است.
وی بیان کرد: دشمنان تمام توان خود را از آغاز پیروزی انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب بکار گرفته‌اند، اما هرگز به اهداف خود نرسیدند چراکه این نظام به شکلی طراحی‌شده دشمن از هر دری که وارد می‌شود سرش به سنگ می‌خورد.
آیت‌الله حسینی شاهرودی بابیان اینکه تحریم‌های دشمنان همواره موجب پیشرفت بیشتر ملت ما شد، گفت: بخش زیادی از وابستگی‌هایی که قبل از انقلاب ما به سایر کشورها داشتیم به خاطر تحریم‌های دشمن با تکیه‌بر توان داخلی برطرف کردیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ایرانی که قبل از انقلاب در بحث تأمین تجهیزات نظامی در بدترین شرایط بود امروز در تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی از جایگاه و توان خوبی برخوردار است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: الان ایران در سرمرزهای تمام دشمنانی که زمانی تمام توان خود را برای ناامن کردن کشور ما و کشاندن جنگ به داخل ایران بودند قرار دارد و این موضوع موجب تثبیت هرچه بیشتر امنیت پایدار در کشور شده است.
وی بابیان اینکه مقابله با دشمنان و زورگویان از دستورات دین اسلام است، گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی به جایگاهی رسیده است که به لحاظ قدرت لرزه به اندام دشمنان انداخته است و این به خاطر این است که مؤلفه قدرتی داریم که دشمنان ندارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اتحاد و تبعیت محض از ولی‌فقیه از دیگر مؤلفه‌های قدرت ملت ایران است که موجب شده تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی بابیان اینکه عده‌ای دنبال تکیه‌بر دشمنان و راه‌اندازی برجم دو هستند، گفت: برجم دو دنبال ضربه زدن به توان موشکی ایران و پیشرفت‌های ما در این حوزه است.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان یادآور شد: برخی استراتژیک‌ها و مؤلفه‌های قدرت مانند قدرت مقاومت، قدرت جهاد، قدرت ایمان و غیره در برنامه‌ریزی‌های دشمنان قابل‌محاسبه نیست به همین دلیل در برابر ما محکوم‌به شکست هستند.

انتهای پیام
captcha