واقعه ۱۳ آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید
کد خبر: 3854495
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

واقعه ۱۳ آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید

گروه سیاسی ــ مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس با بیان این‌که واقعه ۱۳ آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد، گفت: در این روز مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم شکستنی است.

واقعه 13 آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشیدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت استان در دفاع مقدس امروز، سیزدهم آبان در جمع خبرنگاران با گرامی‎داشت یوم‌الله 13 آبان، گفت: این روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است که همگی به‌نوعی با سلطه‌جویی مستبدان و روش برخورد ملت ایران با آن‌ها مرتبط است.

وی افزود: در 13 آبان سال 1342، شاه ملعون، امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کرد. در 13 آبان سال 1357 حدود 60 نفر از دانش‌آموزان تهرانی در تظاهرات علیه رژیم پهلوی در مقابل دانشگاه تهران به خاک وخون کشیده شدند. همچنین در 13 آبان سال 1358 ملت ایران به توطئه‌های مستکبران به‌ویژه آمریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به اهمیت این روز افزود و به تعبیر حضرت امام انقلاب دوم را رقم زد.

بیرانوندی ادامه داد: نمایندگان مجلس با توجه به وقوع این سه رخداد بزرگ در کشور این روز را به‌عنوان روز ملی «مبارزه با استکبار» نام‌گذاری کردند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص یوم‌الله 13 آبان فرمودند «تا وقتی ذهن مردم از شعار «مرگ بر آمریکا پُر است تسلط دوباره آمریکا بر این کشور ممکن نیست».

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: ملت و دولت ایران اسلامی در کنار یکدیگر از هیچ‌یک از قدرت‌های استکباری واهمه ندارند. این روز به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول‌‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند.

بیرانوندی ادامه داد: این روز به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادانه و آگاهانه در برابر مکتب توحید به نماز بایستند. تنها در برابر الله به کرنش و سجود بنشیند و جز او همه را طرد کنند.

این مسئول بیان کرد: واقعه 13 آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد. همچنین در این روز مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم شکستنی است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان گفت: 13 آبان تنها مخصوص دانش‌آموزان نیست و متعلق به همه ملت است و همه کسانی‌که از آمریکا متنفرند و او را دشمن انقلاب و نظام می‌دانند در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که شرکت کردن آحاد مردم در این راهپیمایی نشان می‌دهد که مردم در کنار نظام هستند و در مقابل دشمن استکباری ایستاده‌اند، اضافه کرد: ما معتقدیم امروز هم مقاومت در برابر سخنان بدون منطق رئیس جمهور آمریکا همچون دوران طلایی دفاع مقدس بر همه لازم است؛ چراکه قدرت‌های جهانی می‌خواهند ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه را در همه دنیا تحت‌ تأثیر قدرت خود قرار دهند. سخنانی‌که نشان‌دهنده عمق کینه‌توزی و عداوت استکبار جهانی نسبت به انقلاب اسلامی و نگرانی و استیصال آنان از اقتدار و نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

بیرانوندی در پایان متذکر شد: مردم ایران اسلامی در سال‌های متمادی با حضور در راهپیمایی 13 آبان که تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام خمینی(ره) و شهداست، پیام خود را به گوش جهانیان رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha