رویارویی با توطئه‌های دشمن با روحیه‌ای جهادی‌تر و قرآنی‌تر
کد خبر: 3877312
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
عباس سلیمی تأکید کرد؛

رویارویی با توطئه‌های دشمن با روحیه‌ای جهادی‌تر و قرآنی‌تر

پیشکسوت قرآنی کشور گفت: با توجه به اینکه استکبار امروز عزم بیشتری در مواجهه با انقلاب دارد، ما باید با روحیه بسیجی‌تر، جهادی‌تر و قرآنی‌تر برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن برنامه‌ریزی کرده و با پاس داشتن عزت و وحدت ملی به منظور امنیت کشور، دوشادوش همه کسانی که به این انقلاب عشق می‌ورزند، به وظایف خود عمل کنیم.

عباس سلیمی

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با وظیفه جامعه قرآنی کشور در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم ایستادگی ملت مسلمان ایران در برابر زیاده‌خواهی مستکبران اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که با عنایات ویژه خداوند متعال و به برکت دریای مواج خون شهدایی که به دنبال هیچ چیزی جز رضای خدا نبودند، این انقلاب چهل و یک سال است که از تلاطم خطیری عبور کرده است.

وی ادامه داد: یعنی اگر در زمان حضرت موسی(ع) یک بار رود نیل شکافته شد و معجزه الهی رخ داد، باید بگوییم که ما در این چهل سال بارها و بارها شاهد معجزات و کرامات ویژه خداوند منان بوده‌ایم که نشان‌دهنده نظر عنایت خداوند به این انقلاب است.

سلیمی در ادامه سخنان خود افزود: البته این نظر عنایت حضرت باریتعالی نباید ما را غره کند و باید متوجه باشیم که در قبال این نعمت الهی بازخواست و سؤال الهی از ما نیز سنگین‌تر از امت‌های گذشته خواهد بود. به همین خاطر ابتدا باید قدردان این نعمت باشیم. اگر روزی به ما بگویند که همه کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان اقتصادی جهان جمع شوند تا بتوانند بگویند که ارزش یک قطره خون حاج قاسم سلیمانی چقدر است، چه کسی می‌تواند این قیمت را ارزیابی کند، جز خداوند متعال که خریدار خون شهداست و در آیات سوره مبارکه توبه می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ». خداوند خود مشتری خون شهداست و خزانه‌های غیب او هیچ وقت پایانی ندارد.

وی اظهار کرد: اصلاً منکر مشکلات، سختی‌ها، ناگواری‌ها، ناهنجاری‌ها و حتی برخی ندانم‌کاری‌های مسئولان نیستم، اما مگر می‌توان در قبال واکنش به این مشکلات و نارسایی‌ها چنین عظمتی را، که بدون مبالغه در زمان بسیاری از پیامبران نیز رخ نداده است، نادیده بگیریم که اگر اینگونه به قضایا بنگریم، ضرر خواهیم کرد.

سلیمی افزود: بحث من جناحی، سیاسی و ... نیست. حرف بنده این است که برای مثال امروز در بهشت زهرا(س) بیش از 33 هزار شهید رو به قبله منتظر فرمان حضرت مهدی(عج) هستند تا برای تحقق این فراز دعای عهد سر بلند کنند که از خدا می‌خواهیم اگر مرگ بین ما و حجت تو فاصله انداخت، ما را از قبر خود خارج گردان، درحالی که کفن ما جامه ما باشد و شمشیر برهنه نیز برای اجرای اوامر آن بزرگوار در دستانمان باشد.

پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه این اوامر هنوز به گوش جان انسان‌های آزاده می‌رسد و خواسته‌ها و منویات امام عصر(عج) نیز به گوش ما می‌رسد، گفت: اولاً باید قدردان انقلاب، مردم بزرگوار، رهبری شجاع و آزاده و نیز همه کسانی باشیم که در این مملکت در زمینه صنعت، تولید، کشاورزی و فرهنگی کار می‌کنند تا خدا نیز آن وعده‌ای را که به ما داده «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ» محقق کند.

وی تصریح کرد: در مورد آینده پیش‌بینی من این است که در طول این چهل سال استکبار جهانی بیشتر متوجه شد که خطر انقلاب اسلامی برای آ‌ن‌ها جدی و عمیق است. الان ترامپ نادان، دلقک و دیوانه فهمید که شهید سلیمانی خطرناکتر از سردار سلیمانی است. تمامی شهدای ما همینطورند و به همین دلیل امکان ندارد که خداوند متعال اجازه دهد این انقلاب به تضعیف، تخریب و شکست منتهی شود.

سلیمی با بیان اینکه همه ما در این رابطه مسئولیم، افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيم؛ ما امروز در ازای نعماتی که به شما دادیم، از شما سؤال خواهیم کرد». با توجه به اینکه استکبار امروز عزم بیشتری در مواجهه با انقلاب دارد،  باید با روحیه بسیجی‌تر، جهادی‌تر و قرآنی‌تر برای خنثی کردن توطئه‌های این‌ها برنامه‌ریزی، اخلاص، توکل و وحدت داشته باشیم و با پاس داشتن عزت و وحدت ملی برای امنیت کشور، دوشادوش همه کسانی که به این انقلاب عشق می‌ورزند، به وظایف خود عمل کنیم.

پیشکسوت قرآنی کشور اظهار کرد: قطعاً اگر 85 میلیون زن و مرد باغیرت و پاک‌سرشت دست وحدت به هم دهند، با عنایتی که خداوند متعال به این سرزمین دارد، نقشه‌های همه دشمنان خود را نقش بر آب می‌کنیم و کشوری سرشار از امنیت، آزادی و رفاه را برای این مردم بزرگ درست می‌کنیم.

وی بیان کرد: توصیه بنده به جوانان عزیز، که جگرگوشه‌ها و فرزندان ما هستند، این است که تحت تأثیر تبلیغات، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نباشند و بیایند منصفانه با هم صحبت کنیم. آیا کسانی که پدران شما بودند و هستند خدای ناکرده به اندازه شما آگاهی سیاسی و بینش سیاسی ندارند؟ چرا اینگونه فکر می‌کنید؟ آیا گمان می‌کنید که خدای ناکرده نسل گذشته که بوی خون و باروت انقلاب را استشمام کرده، می‌خواهد به شما دروغ بگوید؟ ما شما جوانان را دوست داشته و پاره تن خود می‌دانیم و اگر خدمتی هم کرده‌ایم، زمینه‌ای فراهم شده تا شما آزاد و سرافراز باشید.

سلیمی با اشاره به جنایات استکبار جهانی به‌ ویژه سردمداران انگلستان، گفت: در سال 1296 انگلستان با توطئه‌، بیش از 9 میلیون نفر از پدران و مادران ما را در این مملکت کشت. امروز نیز سفیر همان کشور اغتشاش‌گران را هدایت می‌کند. می‌خواهیم این بلا بر سر شما نیاید. اگر در آن زمان چرچیل و روزولت و استالین بدون اجازه از دولت قانونی این کشور در تهران کنفرانس برگزار و منابع نفت ما را غارت کردند و برای سرنوشت ملت تصمیم گرفتند، این اقدام مجدداً پیش نیاید. آیا این بدخواهی است؟ شما را دوست داریم و دلمان می‌خواهد با اقتدار، ثروت، آزادی و امکانات بیشتر زندگی کنید. مراقب باشیم تا خدای ناکرده راه اشتباه را طی نکنیم.

انتهای پیام
captcha