بازار زنجان تعطیل شد
کد خبر: 3885199
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

بازار زنجان تعطیل شد

بازار زنجان برای جلوگیری از حضور مردم در خیابان و تجمعات غیر ضروری تعطیل شد.

بازار زنجان تعطیل شدبه گزارش ایکنا از زنجان، بنا بر هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، باید تجمعات و حضور مردم در جامعه به منظور پیشگیری از انتقال کرونا ویروس به حداقل ممکن برسد که در این راستا با رضایت صنوف بازار زنجان تعطیل شد.

در حال حاضر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، شستن دست‌ها، خودداری از دست زدن به دهان، بینی و گوش، ماندن در خانه و پرهیز از حضور در اجتماعات، حفظ  حداقل فاصله یک تا 1.5 متری با افراد در صورت ضرورت ارتباط با انسان‌های دیگر و جدی گرفتن هشدارهای وزارت بهداشت مهمترین عوامل در پیشگیری از کرونا است.

به گفته رضا عسگری، فرماندار زنجان، تعطیلی بازار زنجان مقداری به خلوت بودن شهر برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند و تصمیم گرفته شده همه پاساژها، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوفی که خیلی با ارزاق عمومی مردم مرتبط نیستند، تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته شرایط استان به نحوی نبود که نیاز به تعطیلی بازار باشد و امید داشتیم که مردم رعایت کنند و کمتر در اماکن پرتردد حضور داشته باشند و بی‌مورد در خیابان‌ها پرسه نزنند، اما متاسفانه علی‌رغم هشدارهای داده شده، شاهد حضور غیرضروری مردم در خیابان‌ها بودیم و مجبور به تعطیلی بازار شدیم.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در آرامستان‌ها اعلام کرد که مردم وارد این اماکن نشوند و ورودی‌های مزار را بسته بودند، باز هم مردم از روی دیوار رد شده و به آرامستان‌ها وارد می‌شدند، ادامه داد: مردم به هشدارها توجهی نمی‌کنند که این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.

انتهای پیام
captcha