بیت‌الزهرا(س)؛ قرارگاه رزمايش همدلى در شهرستان فارسان
کد خبر: 3891757
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

بیت‌الزهرا(س)؛ قرارگاه رزمايش همدلى در شهرستان فارسان

جهادگران مجموعه قرآنی و فرهنگی بیت‌الزهرا(س) فارسان از زمان آغاز شيوع كرونا تا كنون، 170 هزار ماسک بهداشتى را توليد و در شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ توزیع کرده‌اند.

فریده معین، طلبه فعال مدرسه زینبیه فارسان، مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین و مسئول مجموعه قرآنی و فرهنگی بیت‌الزهرا(س) فارسان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی - مذهبی و قرآنی بیت‌الزهرا(س) شهر فارسان از دیرباز محل فعالیت‌های گوناگون و پرشمار در حوزه‌های گوناگون بوده است و چندین مرکز فعال مانند هیئت مذهبی رهروان حضرت زینب(س)، مؤسسه قرآنی نورالثقلین، کانون فرهنگی کریم آل طاها و ... در این مکان مقدس مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه بیت‌الزهرا(س) فارسان وابسته به دفتر امام جمعه شهر است، ادامه داد: این مجموعه در کنار فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی که در طول سال در سطح شهرستان انجام می‌دهد، در جریان حوادث غیرمترقبه سال‌های اخیر از جمله سیلاب‌های سال گذشته و اخیرا، همه‌گیری کرونا ورود مؤثر و جهادی داشته است.

معین گفت: یک هفته پس از اعلام شیوع کرونا در کشور، نیروهای قرآنی، بسیجیان، مداحان، بچه‌های مسجد جامع شهر، اعضای هیئات مذهبی، طلبه‌ها و سایر اقشار مردمی و جهادی شهر در بیت‌الزهرا(س) گرد هم آمدیم و کار تولید ماسک در جهت رفع بخشی از نیاز شهرستان را آغاز کردیم.

این مربی قرآن کریم با بیان اینکه انجام چنین کاری در ابتدای امر در نظر ما غیرممکن جلوه می‌کرد، افزود: در بدو امر برخی افراد معترض بودند که به دلیل خطرات ویروس، فعالیت بیت‌الزهرا(س) باید تعطیل شود اما تمام این تلخی‌ها را به ویژه با حمایت دفتر امام جمعه فارسان، تحمل کردیم و پای کار ماندیم.

توليد بيش از 170 هزار ماسک در بیت‌الزهرا(س)

وی در تشریح دستاوردهای این کار جهادی و مردمی، بیان کرد: خوشبختانه تا کنون دوخت، استریلیزه، بسته‌بندی و توزیع رایگان بیش از ۱۷۰ هزار ماسک انجام شده است که علاوه بر پوشش دادن شهرستان فارسان و شهرها و روستاهای تابعه، این ماسک‌ها در بسیاری از روستاهای کوهرنگ نیز توزیع می‌شود.

معین با تأکید بر اینکه این فعالیت‌ها با مجوزهای لازم پزشکی و بهداشتی و با رعایت تمام موازین در حال انجام است، ادامه داد: این اقدام با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی ۴۰ الی ۱۰۰ نفر از داوطلبان در حال انجام است و به لطف خداوند توانستیم موفقيت‌های خوبی را در خودکفایی شهرستان در زمینه ماسک انجام دهیم که در حال حاضر، بیش از ۵ هزار ماسک در هفته تولید و توزیع می‌شود.

مسئول بیت‌الزهرا(س) فارسان با بیان اینکه این کار خداپسندانه تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در ۶ روز نخست سال که بیت‌الزهرا(س) تعطیل بود، در این مکان حضور می‌یافتم تا کار تعطیل نشود و از ششم فروردین‌ماه تا کنون بیش از ۵۰ هزار ماسک توسط اعضای پایگاه بسیج مسجد جامع میان خانواده‌‌ها توزیع شده است که پارچه لازم از محل کمک خیران تهیه می‌شود.

كمک مؤمنانه جهادگران بیت‌الزهرا(س)

معین در خصوص دیگر فعالیت‌های بیت‌الزهرا(س)، گفت: تهیه لباس و کفش نو، اقلام غذایی شامل یکصد عدد مرغ، ۳ راس گوسفند و بسته‌های غذایی جمعاً به ارزش ۳۰ میلیون تومان تهیه و در ایام نوروز در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

این فعال قرآنی افزود: همچنین در روز عید نیمه‌شعبان، ۸۰ بسته غذایی به صورت نذری میان اهالی فارسان توزیع و ۵۰ بسته غذایی نیز شامل ماکارونی، حبوبات، روغن، نمک و ... به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

وی در خصوص ترس از ویروس کرونا، بیان کرد: ترس از کرونا را در درون خودم دارم به ویژه اینکه اعتراضاتی به فعالیت‌های گسترده بیت‌الزهرا(س) در ایام کرونایی وجود داشته است، اما با روحیه قوی ذیل توکل و توسل به خداوند و با رعایت دقیق موازین بهداشتی، در این مکان حضور داریم و پای کار مانده‌ایم.

انگيزه كار جهادى

معین در پاسخ به پرسشی در خصوص انگیزه‌ آن‌ها برای کار جهادی، تصریح کرد: انگیزه کار در سایه تأیید و رضایت مقام معظم رهبری حاصل می‌شود، همچنان که ايشان در روز عید نیمه‌شعبان از کارهای جهادی قدردانی و ابراز رضایت کردند که این پیام قوت قلب و عامل آرامش و انگیزه کار نیروهای جهادی است.

طلبه فعال مدرسه زینبیه فارسان تأکید کرد: این تقدیر ارزشمند مقام معظم رهبری، خستگی تلاش شبانه‌روزی را از ما زدود و ما را به ادامه هر چه جدی‌تر کار ترغیب و تشویق کرد.

رئیس بیت‌الزهرا(س) فارسان با اشاره به چشم‌انداز حرکت‌های جهادی این مجموعه، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و کمک مؤمنانه به افراد متضرر از کرونا، قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی مجموعه بیت‌الزهرا(س) قدرتمندتر از قبل وارد کار شده است.

معین ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها تلاش داریم با همکاری
خیریه ۱۴ معصوم(ع) و پایگاه‌های مردمی، از عید نیمه شعبان تا عید فطر یک‌هزار بسته غذایی را تهیه و به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تقدیم کنیم که این اقدامات با حمایت ویژه دفتر امام جمعه فارسان انجام می‌گیرد.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین فارسان گفت: در ایام کرونایی، با تشکیل گروه با حضور اعضای موسسه در فضای مجازی و توزیع برگه‌های ختم روزانه در میان خانواده‌ها، به ختم قرآن با نیت گشایش در کارها انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام
captcha