بهره‌مندی ۲۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت
کد خبر: 3901782
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

بهره‌مندی ۲۵۰۰ روستای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در سطح استان چندین برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۶۴ روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

رشد ۱۳۰ درصدی خریدهای اینترنتی در کشوربه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی، هشتم خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره  به اینکه در سال‌های اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در سطح استان چندین برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۶۴ روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه مقرر شده بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند، افزود: درصد تحقق این هدف در استان ۷۵ درصد بوده و تا پایان سال قرار است این میزان به ۱۰۰ درصد برشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تحریم باعث ایجاد تأخیر در رسیدن به این هدف شدند، تصریح کرد: در فاز نخست این طرح یک هزار و ۴۵۰ روستا در سطح استان از اینترنت بهره‌مند شدند و در فاز دوم در حالی که باید یک هزار و ۱۰۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گرفت به دلیل تحریم‌ها و با وجود تکمیل زیرساخت‌ها تنها ۲۶۷ روستا تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط خاصی را در دنیا و کشور به وجود آورده است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها در دوران کرونا مصرف اینترنت در کشور چندین برابر شده و در فروردین ماه خریدهای اینترنتی رشد ۱۳۰ درصدی در سطح کشور داشته است.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه گرایش کاربران ایرانی بیشتر به سمت تماشای ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی آنلاین بوده است، خاطرنشان کرد: میزان این گرایش در کشور برابر با ۲۰ درصد بوده که پاسخگویی به این گرایش کاربران نیازمند ایجاد زیرساخت‌ بوده که در همین راستا پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال با شعار هر خانه ایرانی یک تلویزیون اینترنت خانگی همزمان با سراسر کشور، به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور، در آذربایجان‌‌غربی رونمایی شدند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور پنج هزار استارت‌آپ در جریان کرونا متضرر شده‌اند، خاطرنشان کرد: استارت آپ‌های استان که متضرر شده باشند با دارا بودن شرایط لازم تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد:  همه ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی از امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند در حالی که در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها پنج شهر از خدمات نسل ۳ استفاده می‌کردند.

وی اظهار کرد: در ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان نقاط کور ارتباطی وجود داشت که این مسیرها شناسایی و برای رفع این مشکل اقدام شده است.

 

انتهای پیام
captcha