دومین شماره دوفصلنامه «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» متتشر شد
کد خبر: 3912682
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

دومین شماره دوفصلنامه «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» متتشر شد

شماره دوم دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات اعتبارسنجی حدیث از سوی حوزه علمیه خراسان منتشر شد.

دومین شماره دوفصلنامه «مطالعات اعتبارسنجی حدیث» متتشر شدبه گزارش ایکنا، مقالات این شماره در عناوین پژوهشی «دلایل اعتماد شیخ صدوق به روایات ابوسمینه (با نگاهی به بازیابی منابع مکتوب روایات این راوی در آثار (شیخ صدوق)»، «مفهوم‌شناسی عبارت یروی عن الضعفاء (با تکیه بر عملکرد متقدمان)»، «بازخوانی دیدگاه ابن ولید پیرامون دو اصل زید النرسی و زید الزراد»، «اعتبارسنجی محتوایی شماری از گزاره‌های کتاب توحید مفضل با رویکرد عرضه بر روایات شیعی» ارائه شده است.
 
همچنین «بررسی کتاب الجامع بزنطی و منقولات آن در مستطرفات سرائر»، «بازکاوی اسناد روایات کتاب الحجه کافی» و «پاسخ به یک ادعا و اعتبارسنجی یک حدیث از اصول کافی» توسط اساتید حوزه و دانشگاه از دیگر مقالات این مجموعه است.
 
دوفصلنامه مطالعات اعتبارسنجی حدیث با رویکرد علمی پژوهشی، جهت فراخوان موضوعی مقالات، محورهای «دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث»، «روش‌شناسی پژوهش‌های رجالی» و «جریان‌های کهن و نوپدید اعتبارسنجی حدیث» را عنوان کرده و آماده دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران است.
 
یادآور می‌شود، مهلت ارسال مقالات تا اول شهریورماه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سامانه مطالعات اعتبارسنجی حدیث به نشانی http://vsh.journals.hozehkh.com ارسال کنند. ریزموضوعات گسترده مرتبط با هر یک از محور‌های کلی که از سوی کمیته علمی فراخوان تنظیم شده، قابلیت مطالعه در سامانه مجله دارد.
انتهای پیام
captcha