آزادگان سند زنده فداکاری و ایثار دفاع مقدس هستند
کد خبر: 3916796
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

آزادگان سند زنده فداکاری و ایثار دفاع مقدس هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: آزادگان سند زنده‌ای از فداکاری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان دلاور ما در دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به مناسبت 26 مرداد، سالروزبازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن با پدر آزاده شهید سید احمد امامی، در روستای بوانه از توابع کامیاران و تنی چند از آزادگان این شهرستان دیدار و اظهار کرد: پدران شهدا، فرزندان خود را با روزی حلال تربیت و با نیت خالص عازم جبهه‌های حق علیه باطل کردند، تا اسلام ناب محمدی پایدار و ایران اسلامی در جهان به عنوان یک کشور قدرتمند بدرخشد.

وی افزود: جامعه باید در قبال این افراد، قدردانی خود را به نمایش گذارده چراکه هرچقدر هم به این عزیزان خدمت کنیم نمی‌توانیم ذره ای از ایثار و مجاهدت‌‌های آنان را پاسخگو باشیم.

نجفی با اشاره به اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان قهرمانان دفاع مقدس و بهترین الگو برای نسل جوان هستند، بیان کرد: جهاد شهدا، جانبازان و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس حاکی از شجاعت، غیرت و احساس مسئولیت آن‌ها در سنین نوجوانی و جوانی است.

وی تأکید کرد: جوانان امروزی نیز باید با این قهرمانان ملی بیش از پیش آشنا شوند و بدانند که در یک برهه‌ای از تاریخ، جوانان هم سن و سال آن‌ها جان خود را برای ایجاد امنیت در کشور فدا کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان دارای ۸۵۰ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس است، ادامه داد: از این تعداد ۳۶ آزاده به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ مردادماه، روزی است که در تقویم کشورما به نام آزادگان سرافراز نامگذاری شده و یادآور ایثار و فداکاری این ایثارگران در زمان جنگ تحمیلی است، افزود: آزادگان ما در زمان اسارت هم سرود آزادی را سردادند و مایه افتخارکشورمان شدند.

نجفی یادآورشد: آزادگان سند زنده‌ای از فداکاری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان دلاور ما در دوران دفاع مقدس هستند.

گفتنی است؛ سید احمد امامی در سال 69 و در اسارت رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در سال 81 پیکر پاک و مطهرش به میهن اسلامی بازگشت.

انتهای پیام
captcha