بنیاد برکت از طرح‌های دانشجویی در چهارمحال‌وبختیاری حمایت می‌کند
کد خبر: 3919045
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:

بنیاد برکت از طرح‌های دانشجویی در چهارمحال‌وبختیاری حمایت می‌کند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال‌وبختیاری گفت: طبق رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد صورت گرفته با بنیاد برکت، مقرر شد ۷۱ طرح دانشجویی حوزه کسب و کار از سوی بنیاد برکت بررسی و مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرید براتی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آغاز ترم جدید تحصیلی، یک برنامه تلفیقی است که تمامی دروس نظری به صورت مجازی و دروس عملی با حداقل ظرفیت به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: ورودی‌های سال ۹۹ کلاس‌های خود را از ۱۵ مهرماه و ورودی‌های ماقبل آن، از ۱۵ شهریورماه جاری کلاس‌های خود را آغاز خواهند کرد.

براتی با بیان اینکه در ترم گذشته زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه مهیا نبود، ادامه داد: اما این دانشگاه در بازه زمانی کمتر از سه ماه توانست سیستم آموزشی خود را به سطح نرمال رسانده و آزمون‌ها را به صورت متمرکز برگزار کند.

وی از پذیرش دانشجو در ۷ رشته جدید در مراکز علمی کاربردی این استان طی مهرماه خبر داد و گفت: رشته عمران (نگهداری و مرمت ساختمان)، موسیقی نواحی ایرانی، تربیت‌بدنی (مربیگری پایه فوتسال) و امور بورس رشته‌های جدید در مقطع کاردانی و رشته‌های گریم (چهره‌پردازی)، بازیگری و ایمنی- سلامت محیط زیست صنایع رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی هستند.

براتی با بیان اینکه در راستای کیفی‌سازی رشته‌های دانشگاهی، بسیاری از کد رشته‌ها حذف شد، ادامه داد: مجوز پذیرش دانشجوی بین‌المللی در سال ۹۹ از سوی وزارت علوم اخذ شده و مراکز علمی‌کاربردی می‌توانند با جذب دانشجوی بین‌المللی به حوزه بازرگانی و تولید کمک کنند.

وی با اشاره به وجود ۲ مرکز نوآوری در استان و اخذ مجوز یک مرکز دیگر، ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز می‌تواند با کمک به بخش تولید، چالش‌های پیش روی آن‌ها را شناسایی و با کمک دانشگاه، مسیر جدیدی برایشان خلق کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یادآور شد: خوشبختانه برای نخستین بار فرصت اعزام دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های علمی کاربردی به کشور آلمان برای گذراندن دوره‌های مهارتی و تخصصی فراهم شده تا دانشجویان از این طریق با کسب مهارت بیشتر آماده بازار کار شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپ کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی استان در سال گذشته با هدف کیفی‌سازی و کمک به کارآفرینی، گفت: در این رویداد ۷۱ دانشجو طرح خود را ارائه داده و ۴۰ ساعت دوره تخصصی را گذراندند که نهایتا ۱۵ طرح در مسابقات ملی کسب و کار شرکت کرده و ۵ طرح به مرحله نیمه نهایی رسید.

براتی تاکید کرد: طبق رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد صورت گرفته با بنیاد برکت، مقرر شد ۷۱ طرح دانشجویی حوزه کسب و کار از سوی بنیاد برکت بررسی و مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشجوی رشته فناوری اطلاعات مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد موفق به کسب مقام نخست در اولین المپیاد مهارتی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته فناوری اطلاعات شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه کیفی‌سازی مدرسان را از اولویت‌های این دانشگاه دانست و عنوان کرد: ۸۲۸ نفر از مدرسان در فراخوان پذیرش اسفندماه ۹۸ متقاضی همکاری با این دانشگاه بودند که ۹۸ نفر از این تعداد در ارزیابی‌های مختلف به مرحله مصاحبه رسیدند و نهایتا ۴۹ نفر در هیات اجرایی جذب پرونده آن‌ها نهایی و برای صدور کد مدرسی به تهران ارسال شده است.

وی اضافه کرد: امسال فراخوان پذیرش مدرس در شهریورماه منتشر و حداکثر ۱۰۰ مدرس برای ترم بهمن‌ماه جذب خواهند شد.

براتی تعداد مدرسان این دانشگاه را در حال حاضر ۳۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: در راستای کیفی‌سازی مدرسان، از ۴۵۰ نفر از مدرسان ماقبل سال ۹۵، تنها حدود ۲۳۰ نفر مجاز به ادامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی شدند.

انتهای پیام
captcha