رأفت اسلامی یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی است
کد خبر: 3938969
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

رأفت اسلامی یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: رأفت اسلامی یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی کشور است. وقتی کسی خطایی می‌کند باید تاوان آن را بدهد، اما می‌توان زندان را به عنوان یک داروی تلخ برای مداوای بیماری و یا دوربرگردانی برای بازگشت از خطا دانست.

رافت اسلامی یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی استبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، روز گذشته ۱۳ آذر، محمدمهدی حاجی‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در این دیدار با تأکید بر الگوی زندانبانی اسلامی که زندانی عائله تحت تکفل حکومت است، اظهار کرد: زندانی باید دائما تحت رصد و کنترل در چرخه اصلاح و تربیت باشد و پایش و غربالگری زندانیان در این راستا در دستور کار قرار دارد.

محمدمهدی حاجی محمدی رأافت اسلامی را یکی از ارکان عدالت در دستگاه قضایی کشور بیان  کرد و گفت: وقتی کسی خطایی می‌کند باید تاوان آن را بدهد، اما می‌توان زندان را به عنوان یک داروی تلخ برای مداوای بیماری و یا دور برگردانی برای بازگشت از خطا دانست، در این صورت زندان نقطه‌ای برای اصلاح روش و بازسازی آینده خواهد بود.

وی در پایان توجه به اشتغال زندانیان را از جمله برنامه‌های جدی این سازمان برشمرد و افزود: آموزش هنرهای صنایع‌دستی مانند نجاری و قالی‌بافی در زندان‌ها را از جمله این برنامه‌ها هستند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به ارزیابی‌های انجام گرفته در خصوص وضعیت شاخص‌های اجتماعی، امنیتی و ارتقای شاخص‌های استان در این حوزه‌ها، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به مدد تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و همراهی مردم جزو پنج استان امن کشور به شمار می‌رود.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به موقعیت ویژه استان و همجواری با سه کشور، امنیت موجود را فرصتی ارزنده برشمرد و افزود: بستر فراهم شده به مدد تلاش دستگاه‌های متولی باعث شده تا علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در این استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بهبود زیر ساخت‌ها در حوزه زندان‌ها برای اقدامات تربیتی و تأمینی در دستور کار استان قرار دارد، تصریح کرد: توجه به خانواده زندانیان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام
captcha