بررسی سند قرآن و فضای مجازی و 3 رونمایی در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج
کد خبر: 3941190
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

بررسی سند قرآن و فضای مجازی و 3 رونمایی در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج

پنجاه‌و‌هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم هفته آینده به منظور بررسی سه پیش‌دستور و پنج دستور اصلی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بررسی سند قرآن و فضای مجازی و سه رونمایی در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج

به گزارش ایکنا، پنجاه‌وهفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم دوشنبه، اول دی‌، به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای آن برای بررسی سه پیش‌دستور و پنج دستور به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. بر همین اساس اولین پیش‌دستور این جلسه رونمایی از سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی (سبد قرآنی) خواهد بود. این سامانه از محل اعتبارات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه طراحی و پیاده‌سازی و در این سامانه محصولات قرآنی قابل ارائه بارگذاری شده است.

دومین پیش‌دستور نیز رونمایی از کتاب ترکش‌های دوست‌ داشتنی خواهد بود. این کتاب به زندگی، خاطرات و سفرهای قرآنی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان اختصاص یافته است.

رونمایی از فونت رایانه‌ای مصحف که به همت مرکز طبع و نشر قرآن و با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم تهیه شده، یکی دیگر از پیش‌دستورهای پنجاه‌وهفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن خواهد بود.

اولین پیش دستور این جلسه انتخاب صاحب نظر حقیقی عضو کمیسیون خواهد بود. با توجه به پایان یافتن دوره دوساله عضویت «ولی یاراحمدی» در این کمیسیون برای انتخاب عضو حقیقی جدید یا تمدید عضویت وی رأی‌گیری صورت خواهد گرفت.

فرایند رأی‌گیری انتخاب عضو حقیقی کمیسیون به این صورت است که ابتدا از دستگاه‌ها گزینه‌های پیشنهادی عضویت در این کمیسیون به همراه رزومه آنها دریافت و بعد در جلسه کمیسیون به رأی گذاشته می‌شود. دیگر عضو حقیقی این کمیسیون «محمدعلی خواجه‌پیری» پیشکسوت قرآنی است.

دومین دستور اصلی این جلسه بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه فعالیت‌های قرآنی و مردمی است. این موضوع به پیشنهاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح شده است. در سال‌های گذشته کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم 10 کارگروه داشت که بعد از مدتی به چهار کارگروه تقلیل یافت. بر همین اساس در شورای توسعه پیشنهاد احیای کارگروه فعالیت‌های قرآنی و مردمی مطرح شده است.

سومین دستور این جلسه هم بررسی و تصویب آئین‌نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن است که از ستاد عالی مسابقات ارائه شده است. چهارمین دستور نیز بررسی برنامه اجرای سند قرآن و فضای مجازی است که دو سال پیش تصویب و ارسال شده است. برنامه اجرای این سند در جلسه فوق بررسی خواهد شد.

آخرین دستور این جلسه هم ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح‌های مطالعاتی اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha