بند اختلافی آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن نهایی می‌شود
کد خبر: 3949284
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
محمدمهدی عزیززاده:

بند اختلافی آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن نهایی می‌شود

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن گفت: کمیته‌ تشکیل شده حول یکی از بندهای آیین‌نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور به جمع‌بندی نهایی رسیده است و با تعیین وضعیت این بند اختلافی، آیین‌نامه به زودی ابلاغ می‌شود.

محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم

به گزارش ایکنا، یکی از دستورهای پنجاه‌وهفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم که اوایل دی‌ماه برگزار شد، بررسی آیین‌نامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور بود، آیین‌نامه‌ای که بیش از یک سال در دستور کمیسیون قرار داشت تا اینکه کلیات آن در جلسه پنجاه‌وهفتم به تصویب رسید.

در زمان بررسی این دستور، یکی از مهم‌ترین بندهای مورد اختلاف، بند پنجم ماده چهار آیین‌نامه بود، این بند عبارت از «تعیین ضوابط اعزام نمایندگان قرآنی ایران اعم از قاری، حافظ، همراه و سایر افراد مرتبط در حوزه تخصصی مربوط به مسابقات» است. در این بند، اختلاف بر روی نهاد متولی تعیین مصادیق بود. برای این دستور سه پیشنهاد مطرح شد. پیشنهاد اول حفظ عبارت «تعیین ضوابط اعزام نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعم از قاری، حافظ، همراه و سایر افراد مرتبط در حوزه تخصصی مربوط به مسابقات» بود، پیشنهاد دوم حذف بند مورد اشاره و پیشنهاد سوم حفظ این بند با اضافه کردن یک تبصره است.


بیشتر بخوانید:


در نهایت مقرر شد کلیات آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات به تصویب برسد، اما کمیته‌ای متشکل از چندین عضو تشکیل شود تا به بررسی بیشتر بند مذکور بپردازد و در مورد بند اصلاحی که اعلام می‌کند، مصادیق در کمیته اعزام تعیین شود یا ستاد عالی هماهنگی مسابقات، تصمیم‌گیری کند. این کمیته مهلت داشت طی دو هفته نتایج را اعلام کند.

محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تشکیل جلسات کمیته مذکور و گفت‌وگوها و مذاکرات متعدد حول این موضوع گفت:‌ این گفت‌وگوها به نتایجی رسیده است و براساس همین، نتایج آیین‌نامه به زودی رسماً ابلاغ خواهد شد.

وی به برپایی جلسه با مسئولان کمیته اعزام و مدیران قرآنی سازمان اوقاف برای پیگیری این موضوع اشاره کرد و افزود:‌ گفت‌وگوها صورت گرفته و نتیجه آن در زمان ابلاغ رسمی آن، اعلام می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha