اخلاص در عمل بارزترین ویژگی‌ شهید سلیمانی بود
کد خبر: 3943938
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

اخلاص در عمل بارزترین ویژگی‌ شهید سلیمانی بود

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی گفت: اخلاص در عمل یکی از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی بوده که منشأ بیشتر توفیقات ایشان در عرصه‌های مختلف بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در نشست تودیع و معارفه سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که امروز، هشتم دی‌ در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ویژگی‌های اخلاقی خاص در وجود سردار شهید سلیمانی موجب محبوبیت جهانی این سردار شهید شده است که باید از این ویژگی‌های اخلاقی الگوگیری کنیم.

وی افزود: خستگی‌ناپذیری و ارائه خدمات گسترده به اسلام و نظام مقدس انقلاب اسلامی از ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی بوده است که ما نیز در زمان پذیرش مسئولیت این شاخصه‌ها را باید در خود احیا کنیم.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را یکی دیگر از شاخصه‌های سردار سلیمانی دانست و افزود: اخلاص در عمل یکی از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی بوده که منشاء بیشتر توفیقات و جایگاه والای ایشان در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی به فعالیت و برنامه‌های خود در دوران پذیرش مسئولیت مرکز بزرگ اسلامی اشاره و عنوان کرد: امیدواریم خداوند به ما این توفیق را بدهد، در راه خدا، انقلاب اسلامی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و ارائه خدمت به جامعه روحانیت استان کردستان بتوانیم خالصانه عمل کنیم.

حجت‌الاسلام عسگری اعلام کرد: اگر مسئولی تمام فعالیت‌ها و عبادت‌های خود را از سر اخلاص انجام دهد، خداوند تبارک و تعالی بالاترین مصلحت‌ها را نثارش خواهد کرد. حضرت فاطمه(ع) در این زمینه می‌فرماید: «هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می‌کند».

شناخت مبانی نظری؛‌ زمینه‌ساز موفقیت

حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیرسابق مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه این مراسم مسئولیت‌ها را بار سنگینی به گردن انسان‌ها دانست و اظهار کرد: جابجایی و واگذاری مسئولیت یک روند عادی است، اما مهم آن است که در دوران پذیرش مسئولیت بتوان خدمات بهتری ارائه داد و به نوعی عمل شود تا فردای قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه خدمت همواره توجه به عدالت و تحقق این مهم ملاک ما بوده است، افزود: منافع شخصی حب و بغض‌های ما را ترسیم می‌کند، هیچ تصمیمی در طول دوران مدیریت براساس کینه و یا حب شخصی نسبت به مجموعه گرفته نشده است.

مدیر سابق مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه شناخت کامل مبانی نظری موجب موفقیت در عرصه عمل می‌شود، گفت: با شناخت مبانی نظری است که ما در عمل می‌توانیم تاثیرگذار باشیم این مهم باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: جامعه اهل سنت یک حوزه گسترده با مسئولیت‌های وسیعی است و باید کسانی که در این حوزه ورود می‌کنند، مبانی نظری حوزه کاری خود را بشناسند.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان یادآور شد: حدود 40 سال از انقلاب می‌گذرد اینکه در حوزه اهل سنت چه اقداماتی انجام شده و چه میزان موفق بوده‌ایم موضوعی است که همه در قبال آن مسئول هستیم.

انتهای پیام
captcha