اختتامیه «جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه هرمزگان» برگزار شد
کد خبر: 3952786
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

اختتامیه «جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه هرمزگان» برگزار شد

مراسم اختتامیه «جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه استان هرمزگان» با حضور معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور به صورت ویدئوکنفرانس، در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بندرعباس برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و  تربیت حوزه‌های علمیه کشور، شب گذشته، 19 بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه «جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه استان هرمزگان»، اظهار کرد: برگزاری چنین مسابقاتی بهانه‌ای برای ارتباط بیشتر با خداوند متعال، قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طلاب حافظ قرآن در مسیر طلبگی موفق‌تر از سایر طلاب هستند، تصریح کرد: از تمامی طلاب می‌خواهم که در زندگی خود انس بیشتری با قرآن داشته باشند، چراکه هرکس قرآن را تلاوت و درک کند، قرآن با پوست و خونش انس می‌گیرد.

حرکت‌کنندگان در مسیر قرآن، برندگان واقعی هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، نیز در این مراسم، حرکت‌کنندگان در مسیر قرآن را برندگان واقعی دانست و بیان کرد: دشمن امروز به دلیل دانش بالا و قدرت بی‌مثالمان در منطقه و جهان از ما می‌ترسد. دشمن فکر می‌کرد نقطه ضعف ما اقتصاد ماست و با تحریم‌های متعدد علیه کشورمان می‌تواند ما را متوقف کند اما امروز می‌بینیم که در این زمینه نیز شکست خورده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، امروز مأموریت نسل چهارم انقلاب فراگیری تخصص و مهارت‌های لازم  برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است. اگر کسی در حوزه علمیه خودش را به تهذیب و تربیت نفس مجهز نکند، نمی‌تواند تا پایان  این مأموریت حضور پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مهم‌ترین وظیفه طلاب جوان را علم، عمل، دانایی و توانایی دانست و اضافه کرد: هر طلبه‌ای که با قصد قربت برای رضای خداوند در مسیر او حرکت کند، موفق خواهد بود و خداوند نیز او را در این مسیر یاری خواهد کرد.

عبادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: امروز سلاح جوانان در برابر دشمن بصیرت است، چراکه گرگ‌ها در کمین یوسف‌ها هستند تا اعتقادات و باورهای آنان را از بین ببرند.

یادآور می‌شود؛ در جشنواره هنرهای آسمانی حوزه علمیه هرمزگان گروه‌های سرود و تواشیح مدارس علمیه قشم، بندرلنگه و سندرک، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات سرود و تواشیح را به دست آوردند. همچنین در رشته صوت و لحن قرآن نیز «جعفر حسنی» از مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک، «احسان زارعی» از مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(ع) بشاگرد، «خالد خواجه‌دادی» از مدرسه علمیه امام صادق(ع) قشم، «محمد علی‌دوست» از مدرسه علمیه ولیعصر(ع) رودان و «حسن سلمانی» از مدرسه آل بیت بندرلنگه، موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

انتهای پیام
captcha