دادستان جدید ارومیه معرفی شد
کد خبر: 3956111
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

دادستان جدید ارومیه معرفی شد

دادستان جدید ارومیه، مرکز آذربایجان‌غربی امروز، 6 اسفند با حضور ویدئوکنفرانسی دادستان کل کشور در دادگستری ارومیه معرفی و از زحمات دادستان پیشین قدردانی شد.

ارسالی| دادستان جدید ارومیه معرفی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، امروز، 6 اسفند، در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، حسین مجیدی، به عنوان دادستان جدید ارومیه معرفی و از زحمات دادستان پیشین قدردانی شد.

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در این مراسم، گفت: امروز قوه قضائیه در آزمون بزرگی از خدمت و پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و سند تحول قضایی و دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی این مسیر را روشن کرده است.

وی افزود: سند تحول قضایی از افتخارات بزرگ دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی ایران و دارای محورهای عملیاتی متعدد است و تمامی کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان اهتمام جدی و کاملی در جهت پیاده سازی این سند مترقی دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخشی از اجرای سند مربوط به بقیه دستگاه‌ها به خصوص دولت و سایر سازمان‌ها و نهادهاست که ارتباط بسیار مناسب و صمیمانه‌ای در این زمینه برقرار شده و امیدواریم این سند در استان به نحو مطلوب اجرا شود تا مردم از برکات این سند تحولی بهره‌مند شوند.

گروسی تصریح کرد: آذربایجان غربی در اجرایی کردن سند تحول قضایی توجه به حقوق عمومی، بیت المال و اراضی ملی با جدیت و قدرت و توان بالا عمل می‌کند و تاکنون هزار و ١٠٣ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و یک‌هزار و ١٠٩ هکتار از اراضی زراعی اعاده به وضع سابق شده است.

وی افزود: در زمینه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی نیز آذربایجان‌غربی پیشگام بوده و هیچ واحد تولیدی در استان نبوده که به دلیل محکومیت قضایی تعطیل شود؛ در این زمینه در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات ۳۴ واحد تولیدی در شورای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. 

گروسی بیان کرد: ۲۲ واحد تولیدی تعطیل شده یا دچار مشکل با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد توجه دستگاه قضایی استان است، مسئله کاهش جمعیت کیفری بوده که با اقدامات صورت گرفته میزان جمعیت کیفری استان ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی دارای رتبه دو کشوری استفاده از پابند الکترونیک بوده و در صدور مجازات‌های جایگزین حبس نیز عملکرد خوبی داشته به طوری که میزان استفاده از مجازات جایگزین حبس نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام
captcha