دادستان نظامی جدید چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد
کد خبر: 3983318
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

دادستان نظامی جدید چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

در آئین تکریم و معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری از خدمات سید علی سیدحقی تقدیر و ایمان حیدری به‌عنوان دادستان نظامی جدید چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

دادستان نظامی جدید چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آئین تکریم و معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری امروز، 20 تیرماه برگزار شد، در این مراسم، از خدمات سید علی سیدحقی تجلیل و ایمان حیدری به‌عنوان دادستان نظامی جدید چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

ابراهیم مهران‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور در آئین تکریم و معارفه دادستان نظامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه انسان‌هایی می‌توانند زمین را بچرخانند که دارای روح، فکر و اندیشه باشند، اظهار کرد: تنها عملی اثرگذار و نتیجه‌بخش است که خالصانه باشد و این اعمال، توسط افراد مخلص و دارای روح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بشر دو بُعدی است، در بعد حیوانی همه انسان‌ها مشترک هستند، اما آن‌چه که انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، بعد انسانی آن‌ها است، شاخصه بشر و انسان زنده حرکت به سوی خدا و حرکت دادن دیگران به سوی خدا است.

مهران‌فر اضافه کرد: طبق آیات قرآن، همه انسان‌ها در خُسران هستند، غیر از کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، برای اینکه برکت الهی شامل حال افراد شود، باید افراد اطاعت‌پذیری محض از پرودگار داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امنیت را ضروری‌ترین نیاز کشور بیان کرد و گفت: این شاخصه توسط نیروهای مسلح به جامعه تزریق می‌شود، اگر دشمن چشم طمع خود را به روی حمله نظامی به کشور بسته، آمادگی نیروهای مسلح را می‌بیند و متوجه می‌شود، البته عوامل دیگر مانند فاکتورهای اقتصادی، اجتماعی و... نیز مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور از کمترین آمار جرائم در بین نیروهای مسلح جهان برخوردار هستند، تصریح کرد: به دلیل اهمیت این شغل، یک جرم هم زیاد است و در سازمان قضایی نیروهای مسلح اصل بر پیشگیری از وقوع جرم است.

مهران‌فر اظهار کرد: آگاه‌سازی و آموزش، دستور اکید سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و علت اصلی وقوع جرم در نیروهای مسلح، جهل به قانون و ناآگاهی است، به‌همین دلیل در راستای آگاه‌سازی و آماده‌سازی تلاش می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: حاصل تلاش‌ها در مجموعه قضائی نیروهای مسلح، در سال گذشته، کاهش ۱۱ درصدی آمار جرائم در این سازمان در سطح کشور بوده است.

وی در پایان با اشاره به قوانین سازمان قضایی نیروهای مسلح، تصریح کرد: قانون‌مداری، حفظ شان، جایگاه و اقتدار نیروهای مسلح، تحکیم مبانی نظم و انضباط، تقویت سلسله‌ مراتب، حفظ اسرار و تکریم ارباب رجوع از جمله قوانین این سازمان است.

کاهش پرونده‌های سربازان فراری با اجرای طرح «بازگشت به سنگر»

در ادامه این آئین عباس مانیان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویژگی‌های سیدعلی سیدحقی، دادستان نظامی سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: در سال گذشته چند طرح مربوط به اقدامات این فرد و تیم وی بود که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پابند الکترونیک افراد زندانی حائز شرایط اشاره کرد، در این زمینه این استان به‌عنوان نخستین استان عمل‌گر در این حوزه شناخته شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری افزود: طرح دیگر «بازگشت به سنگر» بود و همین طرح کاهش تعداد پرونده‌ها را در میان سربازان فراری در پی داشت.

مانیان حفظ قرآن را یکی دیگر از طرح‌های پیگیری شده توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان و بیان کرد: عمده محکومان طولانی مدت مشمول این طرح شدند که به‌دنبال این طرح، یکی از مددجویان موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

بر زندان‌زدایی تأکید شود

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) در ادامه این آئین حق‌بینی، حق‌گویی و حق‌شناسی را سه رکن مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان و اظهار کرد: به‌واسطه پیشگیری از تخلفات و جرائم نیروهای مسلح، اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفته است، به‌طوری که استان با کاهش ۵۰ درصدی جرائم و تخلفات در نیروهای مسلح روبرو بوده است.

وی در پایان با تأکید بر موضوع بازداشتگاه‌ها و زندان‌زدایی، ادامه داد: امیدواریم هیچ پرونده‌ای در دادگاه‌های نظامی و انتظامی استان وجود نداشته باشد.

پیشگیری از وقوع جرم با هدف صیانت از پرسنل نیروهای مسلح

در پایان سید علی سیدحقی، دادستان نظامی سابق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان به ولایت‌مداری معروف است، اظهار کرد: هر جا توطئه‌ای در میان بود، نیروهای مسلح استان با حرکت دشمن‌شکن خود، دشمنان را مأیوس کردند.

وی اولویت سازمان قضایی و دادسرای نظامی استان را پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: این پیشگیری با هدف صیانت از پرسنل نیروهای مسلح بوده است.

دادستان نظامی سابق استان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در این استان، بیان کرد: ۲۲ ساعت دوره آموزشی برای ضابطان برگزار و برای افراد شرکت‌کننده تعداد ۱۹۸ کارت ضابط نظامی صادر و به افراد تحویل داده شد.

سیدحقی اضافه کرد: کلاس‌های آگاه‌سازی به مدت ۳۳ ساعت انجام شد، مورد دیگر ارتقای رتبه چهارمحال و بختیاری از جایگاه ۳۰ به دوازدهم بود؛ در حوزه دادسرا، ۳۴ درصد کاهش پرونده‌ها رقم خورد که ۷۵ درصد مربوط به پرونده‌های مسن بوده و در موضوع ارجاع به ضابطان، نرخ اثربخشی ۵۱ درصد بوده است.

انتهای پیام
captcha