روزانه ۱۲ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق می‌شود
کد خبر: 3985785
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

روزانه ۱۲ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در استان روزانه ۱۲ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود.

ارسالی| روزانه ۱۲ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق می‌شودجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر با با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در استان روزانه ۱۲ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود در حالی که پیش از این روزانه هفت هزاز دز واکسن تزریق می‌شد.

وی افزود: در مجموع از ابتدای واکسیناسیون تا به امروز ۲۹۶ هار و ۴۱۸ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۲۰ دز آن مربوط به ۴۸ ساعت گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان انجام می‌شود که این افراد برای گرفتن نوبت ابتدا باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند تا پیامک حاوی زمان حضور در مراکز درمانی به آنها ارسال شود.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۶۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۱ نفر در شبانه‌روز گذشته پذیرش شده‌اند.

آقازاده بیان کرد: در سطح استان، ارومیه بیشترین تعداد بستری‌های کرونایی را دارد، به‌گونه‌ای که ۵۲ درصد آمار بستری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به این شهرستان است.

وی گفت: در مجموع چهار هزار و ۸۴۹ نفر بیمار کرونایی از ابتدا شیوع این بیماری جان خویش را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha